0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Banken är ingen kompis...De brukar hänvisa till eftersläpning i uppdatering av räntan. Ringer du så kommer de att omedelbart korrigera.Det kan löna sig att kolla emellanåt, jag har fått ganska stora retroaktiva korrigeringar på de rörliga lånen. Som antagligen hade uteblivit annars. Man kan tycka att det inte skulle behövas, menmen...
Intressant om du rapporterar hit hur det går!!
Var det då ett misstag... absolut inte dom har lagt in det i datorn att det ska smyghöjas..Men om du är lagomt sträv och säger att hädanefter kommer jag att jag att ha stenkoll på detta. Då får deras dator strikta order om att inte smyghöja!
Nu har jag pratat med banken, och de kunde inte förklara hur det gått till att vi fått just den räntan som det står på vår avi för den kommande 3 månaders perioden. De skulle kolla upp betalningshistorik och lovade att återkomma. Idag ringde de igen, men kunde fortfarande inte säga vad som gått fel. De pratade om någon eftersläpning osv, samt att det var svårt att säga vad räntan egentligen är (!)..Nåväl, de skall räkna ut hur mycket vi betalat extra och återkomma igen. De kommer att minska låpnet med motsvarande belopp. I vårat fall rör det sig inte om så mycket pengar eftersom det är 1/3-del av taotala låpnesumman som vi har rörligt, men det är principen som irriterar !!Men helt klart är att man skall följa upp räntan varenda j--la månad !! Inte förtroendeingivande direkt..Skriver här igen när de återkommer på nytt..