0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som jag förstod det stog vattnet högre i din brunn än i din grannes (den var ju tom) och ditt hål fullt eller?
Då kan du nog vara helt säker, han har nog nått annat problem med sitt vatten.Godnatt.
Citat från: svenske kocken skrivet 05 december 2006, 21:29:12... din brunn, som ju har högre nivå, få nivån att stiga i hans...Jag försöker att hänga med här... På vilket sätt har min brunn en högre nivå? Förklara hur du resonerar så att jag får det klart för mig. Alltså min energibrunn är 170 meter djup och grannens dricksvattenbrunn 36 meter djup. Ytmarknivån kanske skiljer en halvmeter där min brunn är den högre och det är ett uppskattat avstånd på 80 meter mellan brunnarna, 50 meter till tomtgränsen på min sida och sedan ungefär 30 meter på grannens tomt.
... din brunn, som ju har högre nivå, få nivån att stiga i hans...
... är grundvattennivån hos er i stort sett lika.
Eftersom det i stort sett är plan mark och din och grannens brunn bara ligger 80 m från varandra är grundvattennivån hos er i stort sett lika...
Ang grannen... grannfejder är inte att leka med, bra om du kontaktar grannen (tar initiativ) berättar om Geotec att du frågat en ansvarig där och vad svaret blev....
Det är inte så att han eller nån i närheten, har gjort nåt sprängningsarbete, för då är det inte ovanligt att brunnar sinar? Det skakar om i backen, å vattnet får nya vägar att leta sig fram i, medans gamla vägar täpps igen....mvh humlan.