0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Hej,Har äntligen fått igång en dator igen och har kommit igång med loggern. (Den gamla loggern alltså) Har ett par frågor, är det svårt att utöka med ytterliggare tempgivare? Jag har idag 7 tempgivare vilka alla vara förmonterade när jag köpte kittet. (Är inte medlem i kategorin händig...)Kan man förlänga en tempgivare genom att skarva på en bit? Vilken typ av kabel skall såifall användas?Mvh Lukas
OK,har för mig att jag testade att labba lite med det, då serienumrena och är upplagda i registret med referenser.En annan fråga som jag vet har diskuterats men inte kan hitta tråden till och det är om man vill skapa en processbild och visa givarnas temperaturer i bilden./Andreas
Försökte igår att ändra strypningen på ett element, men när jag lossade muttern längst ner så läckte det ut vatten "över" skruven, så jag antar att det inte riktigt fungerar som det är tänkt, vågade i varje fall inte skruva eftersom jag inte ville riskera att inte få tätt sedan...
PS Kan väl dela med mig av lite tvärsäkra erfarenheter beträffande en viss Aten Usb-com adapter att den verkar vara svår flörtad Windows 7 än så länge.
Citat från: MGKea skrivet 13 november 2009, 09:36:23PS Kan väl dela med mig av lite tvärsäkra erfarenheter beträffande en viss Aten Usb-com adapter att den verkar vara svår flörtad Windows 7 än så länge.Jag kan också dela med mig av mina erfarenheter!Aten har inte släppt sina drivrutiner till UC-232A för Windows7 i väntan på godkännande från Microsoft! Men jag kan meddela att dom fungerar fint och säkert släpps snart!//WaToZ