0 medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.
Hej Loggare!Jag har ett kit med temperaturgivare som jag inte har installerat eftersom jag inte vill ha datorn stående i den källare där värmepumpen är placerad.Funderar på att ställa dit en äldre dator eller kanske försöka med trådlös överföring.Är det någon som har prövat detta?Sitter i ett hus ca 100 m från den källare där VP är placerad och det vore bekvämt att kunna använda min dator här för att logga där.Oppti/ i huset brevid.
Hej,Fick precis loggningskitet, härligt! (Fick det även att fungera så ikväll ska jag koppla ihop det med värmepumpen. Två frågor bara. * Jag kommer köra med en bärbar dator som får stå nere i källaren. Måste den stå på hela tiden eller kan den stå i "viloläge" och ändå logga?* Jag har köpt till två vattentåliga kablar för att logga med. Den ena av dem ska jag ha ute, den andra tänkte jag ha i ett akvarium som kommer stå i källaren. Kan man lägga ner kabeln i vattnet eller bör man fästa den mot glaset som man gör med konventionella akvarietermometrar? Om man fäster på glaset borde man kanske inte haft den vattentåliga?Tacksam för svar...