0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag behåller åxå den typ hantverkare som tipo874 refererar till, för dom är guld värda. De som kommer med undanflykter, skiter i å ringa, å annat tramsande, de kan räkna med att bli dizzade för all framtid. Å tyvärr verkar det finnas en utbredd mentalitet bland hantverkare å andra företag numera, att inte fästa nån större vikt vid enskilda kunder. Enda gången dom är snabba, är när dom vill ha betalt. Överdrivet!? Javisst, men faktum är att det dom här problemen, är nåt som dykt upp på senare år. För ett antal år sen, hade åtminstone inte jag dom här problemen, men den gamla stammen av hantverkare med riktig yrkesstolthet, dom har förmodligen dött ut. Nu är det bara gnäll, hur jävligt det är att vara egen företagare, å hur synd det är om dom. Men det kanske beror på att dom fuskar å fifflar mest av alla i Sverige, vilket visade sig i en nyligen gjord undersökning. Det kanske är dags å sluta upp med å hålla varandra om ryggen, å låta konkurrensen visa på vad det är kunderna vill ha. Konkurrensen är ju numera bara hån mot oss köpare. Eller som nån skrev. Man vill inte lämna riktiga offertar, för det kostar pengar att ta fram en sån. HA! Vilket jävla trams! Nä alla köpare borde kräva riktiga offertar. Går det inte att få en sån, så skit i att ha att göra med det företaget, dom är ändå inte seriösa, i mina ögon.mvh humlan.PS. Har själv enskild firma, så jag vet vilka skyldigheter/rättigheter jag har. Bara som en upplysning, innan Ni börjar skälla på mig
När man blir för stor för små kunder är man illa ute...
Citat från: Heat? skrivet 07 december 2006, 18:16:49När man blir för stor för små kunder är man illa ute... Jaha så om man helst inte vill jobba gratis så är man illa ute
Citat från: Mr.Panasonic skrivet 07 december 2006, 18:21:17Citat från: Heat? skrivet 07 december 2006, 18:16:49När man blir för stor för små kunder är man illa ute... Jaha så om man helst inte vill jobba gratis så är man illa ute Vad är det som gör att man inte får avkastning på sina kundbesök/offerter då?
Klart som fan företaget ska stå för offerten, vill dom inte det = Ingen affär. Det verkar vara nåt som rörkrökarna sysslar med, att inte behaga lämna en riktig offert alltså. Kan nämna att jag nyss renoverade fasaden, å inte fan var det några problem med att få in offert då. Allt fanns med, virke, färg, arbetsbeskrivning med spec på vilka moment som ingick i priset, beräknad arbetstid, garantibeskrivning, timkostnad för extra arbete jag ev ville ha utfört m.m. Å detta från ett enmansföretag med en anställd. Lämnar jag nån av mina bilar på "min" verkstad, så får jag alltid en slags offert på kostnaden för arbeta å reservdelar. Har även begärt in offertar på andra byggnads-arbeten å andra typer av arbeten, å aldrig har det varit nåt problem mad att få en sån efter mina önskemål. Å de flesta offertar har naturligtvis inte lett till någon affär för företaget, men inte har dom klagat för det...mvh humlan.
Vad är det som gör att man inte får avkastning på sina kundbesök/offerter då?
Citat från: humlan57 skrivet 07 december 2006, 18:30:09Klart som fan företaget ska stå för offerten, vill dom inte det = Ingen affär. Det verkar vara nåt som rörkrökarna sysslar med, att inte behaga lämna en riktig offert alltså. Kan nämna att jag nyss renoverade fasaden, å inte fan var det några problem med att få in offert då. Allt fanns med, virke, färg, arbetsbeskrivning med spec på vilka moment som ingick i priset, beräknad arbetstid, garantibeskrivning, timkostnad för extra arbete jag ev ville ha utfört m.m. Å detta från ett enmansföretag med en anställd. Lämnar jag nån av mina bilar på "min" verkstad, så får jag alltid en slags offert på kostnaden för arbeta å reservdelar. Har även begärt in offertar på andra byggnads-arbeten å andra typer av arbeten, å aldrig har det varit nåt problem mad att få en sån efter mina önskemål. Å de flesta offertar har naturligtvis inte lett till någon affär för företaget, men inte har dom klagat för det...mvh humlan.Nä jag vet att det sällan är något problem men man kanske skulle kunna acceptera att man får vänta lite.föresten jobbar du gratis ?mvh