0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu går jag till ATTACK...hehe....man kanske inte bara skall se verkningsgrad det kallaste dygnet.......man kanske skall se en årsbesparing istället?...eller är jag ute & cyklar??? Om man nu skall jämföra berg med luft till vatten....
Jag har med bergvärme gissningsvis minst COp 3,5 tex vid -30.Många luft vatten stannar vid -10 ute!Alla kroknar vid -20!Nu kanske det blir reaktion
Citat från: Bertil skrivet 12 november 2006, 11:18:24Jag har med bergvärme gissningsvis minst COp 3,5 tex vid -30.Många luft vatten stannar vid -10 ute!Alla kroknar vid -20!Nu kanske det blir reaktion Man kan väl bara reagera genom att skratta åt idioterna som kan investera hur mycket som helst för att få ett bra COP utan tillskott vid -40° och som tror att dom utvinner energin gratis ("gratisvärme" är ett ord som bergvärmefundamentalisterna ofta använder).Sture
OK jag förtydligar mig lite till.Jag önskar få reda på tillverkad energi under ett dygn/förbrukad energi på ett dygn på värmepumpen och då givet vis under samma dygn
Man kan väl bara reagera genom att skratta åt idioterna som kan investera hur mycket som helst för att få ett bra COP utan tillskott vid -40° och som tror att dom utvinner energin gratis ("gratisvärme" är ett ord som bergvärmefundamentalisterna ofta använder).Sture
Du va en gullig en, vaknat på fel sida idag... farsdag o allt! Starka ord du använder....
eftersom energin är "gratis"