0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har liknande problem som du men jag har bara dessa i köksfönstren.Det avhjälps enklast med att dra igång spisfläkten.problemet då blir att det blir kallras i badrummsventilen
Citat från: Larsa skrivet 28 oktober 2006, 18:17:38Har liknande problem som du men jag har bara dessa i köksfönstren.Det avhjälps enklast med att dra igång spisfläkten.problemet då blir att det blir kallras i badrummsventilen Sitter det backspjäll i spisfläkten så kan dessa hindra självdraget då fläkten är avstängd, ta bort backspjället i så fall.
Hej.Detta problem har vi oxå i vårt hus men dock bara på fönstrena på övervåningen.Vi har självdrag.Kan det inte vara så att fönstrena är dåligt täta och när det blir kyligt utifrån så möta kallt och varmt på insidan och fukt uppstår?
Du ventilerar HELA huset från bardrum och kök. Du ska alltid "ta" ut luft, 1/2 omsättning/timme av all luft anses normalt. Det blir många m3!Att täppa till ventilation kan i värsta fall orsaka skador tex mögel!!Tilluft tas in i "rena" rum tex sovrum o vardagsrum.Dörren till badrummet ska ha luftad tröskel... (ej tät) ibland hade man överluft, en urfräsning i ök på karmen. Men det tycker jag är sämre.