0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men fortsätt gissa ni, jag lägger ner tills jag evt får svar på mina frågor
HejErhåller larmet Högt värmebärardelta.Har rengjort silen på varma sidan (enl handboken) men felet kvarstår.Är det någon som vet varför detta felet inträffar?och vilka delta som gör att det blir larm?Bifogar en graf, GT9 ser lita skakig ut kanske det är något fel på den?//G
Larmet från Regon kommer i slutet av varmvatten-värmning? (Inträffar inte varje gång) Om det är så har du lägre cirkulation på den inre C-pumpen/kretsen jämfört med den yttre. Jag har den inre på läge 3 och den yttre på läge 2. Får annars samma problem som du.
Citat från: Bit skrivet 23 oktober 2006, 20:05:38Larmet från Regon kommer i slutet av varmvatten-värmning? (Inträffar inte varje gång) Om det är så har du lägre cirkulation på den inre C-pumpen/kretsen jämfört med den yttre. Jag har den inre på läge 3 och den yttre på läge 2. Får annars samma problem som du.Jag tror att det är lämpligt att ha lite högre flöde på yttre cirkpump jämfört med inre, utan att för den skull ha för lågt flöde över kondensorn. Har man högre flöde på inre så gör ju en del av radiatorvattnet bakvägen genom bypassen och tillbaka till VP:n då inre cirkpumpen går. Detta ser man tydligt om GT9 blir några grader högre än GT1 då kompressorn går mot radiatorerna.Man kan även känna med handen om bypassen blir varmare än returen från radiatorerna.
Du har rätt Bit larmet kommer efter vv-värmning. Har höjt den inre cp, förhållandet mellan GT1 och GT9 är fortfarande bra. Håller tummarna att denna åtgärd hjälper.Med vänlig hälsning//T
Vad är nackdelen med ett visst flöde över bypassen? Fler start/stopp och mindre värme i huset?UPPDATERING: Fel av mig, det blir en diff på 0,6 C vid drift så som du skriver. Men som sagt vad har det för praktisk betydelse?