0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Påväxten luktar inte det minsta. Man ser den om man lägger en lampa längs med trossboten. Det ser ut som små gruskorn eller blobber på massoniten. Det är ytterst lite. Tittar jag rakt på den så synns den knappt fast jag vet att den finns.
Anticimex bedömde att den var ny just eftersom det var så lite.
Och kondensavfuktare måste vara mer energisnåla, vad än Rickard säger.
Skulle vara intressant att veta hur gammalt huset är. Här kommer alltså Anticimes hem till dig o hittar fel som inte märks och som på din beskrivning låter relativt harmlöst. RF på 75% är ju inget att snacka om. Om huset nu stått i ett antal år skulle du kunna välja att kolla hur grunden beter sig under ett år i första hand utan att göra ngt ingrepp alls. Du kan sova lungt till nästa sommar. Då kan du skaffa en trådlös RFmätare och se hur grunden beter sig. Märkligt att alla direkt hoppar på dyra lösningar med sorbtionsavfuktare. Du vet ju inte hur stort problemet är. Jag är övertygad om att en kondensavfuktare typ Woods + förslutning av ventilationsgluggar och eventuellt undertrycksventilation skulle räcka. Och kondensavfuktare måste vara mer energisnåla, vad än Rickard säger. Annars låter det skumt att Anticimexgubben sågar Homedry o rekommenderar sin dyra lösning. Om du hade haft dåligt lukt skulle det kanske varit motiverat eftersom Homedry möjligen har för dålig kapacitet på regenerationsfläkten för att skapa ett tillräckligt undertryck. Avfuktningen bör den klara.