Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Comfortzone sommarinställning  (läst 2016 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KaminKamin

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma +0/-0
Comfortzone sommarinställning
« skrivet: 24 maj 2009, 21:36:23 »
Hej,

Ändrar Ni på någon inställning under sommaren? Själv har jag ökat VVB hysteresen till 5 C, sänker innertemperaturen och funderar även att sänka ventilationen något.

//Magnus
190 kvm + garage 32 kvm norr om Stockholm. Värmer sen 2008-03-05 med CE65+Ilpo TA+Fläktkonvektor i garage.

Utloggad CH

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
SV: Comfortzone sommarinställning
« Svar #1 skrivet: 25 maj 2009, 14:03:06 »
Hej,

jag har sänkt hastigheten på cirkulationspumparna lite grann. I övrigt inga ändringar. Apropå att sänka ventilationen, är inte helt säker, men det är väl viktigare än någonsin med bra ventilation under det varma halvåret? Temperaturskillnaden inne och ute är mindre med resultatet att luften inte rör på sig som under vintern.

/Jonas
2-plans nybyggt Eksjöhus (Okt -08) på 155 m2 i Mälardalen. Comfortzone CE50 samt braskamin Nibe Contura 560. 2 vuxna och 1 barn i hushållet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!