Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ecotec a4 bakvärme problem  (läst 2536 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Norrlands

  • Gäst
Norrlands
Ecotec a4 bakvärme problem
« skrivet: 25 december 2017, 20:51:08 »
Har en ecotec brännare som varit några gånger nu för bakvärme, ska byta slussvingar väldigt snart på den.

Men har alltid kunnat plocka bort larmet genom att trycka pÃ¥ knappen vid termokontakten sedan trycka bort larmet pÃ¥ control displayen och starta brännaren igen, men i dag kunde jag inte trycka pÃ¥ knappen vid termokontakten den känns stum vad kan ha hänt? Kan ju inte starta brännaren  om larmet inte försvinner.

Utloggad claese

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 458
  • Karma +0/-0
SV: Ecotec a4 bakvärme problem
« Svar #1 skrivet: 26 december 2017, 13:39:11 »
termokontakten har smält och fungerar ej längre. byt

Norrlands

  • Gäst
Norrlands
SV: Ecotec a4 bakvärme problem
« Svar #2 skrivet: 27 december 2017, 12:53:16 »
Claese tack för svar igen :)

Du som verkar kunna en del om ecotec brännaren, ska den fungera bra emot min panna som är en Albin panna 330 trio?,

Har läst pÃ¥ nÃ¥got annat pellets forum att min panna kräver en framÃ¥tbrinnande  brännare för att fungera bra dvs och helst inte dÃ¥ en ecotec a4 dÃ¥,

Eftersom denna brännare börjar gå mig på nerverna, så har jag börjat spana runt på andra modeller.

Skulle tex en Viking b16 brännare alt biobjörn brännare alt Px21 brännare fungera emot min panna?


Utloggad claese

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 458
  • Karma +0/-0
SV: Ecotec a4 bakvärme problem
« Svar #3 skrivet: 27 december 2017, 18:15:11 »
En rakt framÃ¥tbrinnande är mer förlÃ¥tande när brännaren sitter nära taket i eldkammaren men B16 gÃ¥r Ã¥xÃ¥ bra. Sitter din brännare sÃ¥ lÃ¥gt som det nÃ¥nsin gÃ¥r och att fästplÃ¥ten helst i möjligaste mÃ¥n är avisolerad mot strÃ¥lningsvärmen, sÃ¥ skulle jag nog ge den en chans till.  Är det en A3 sÃ¥ se till att sekundärluften inte blÃ¥ser ner i eldhärden och ställ ev ner matningen som prov. En A4 och Bioline 20 är i princip samma brännare.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!