0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dessutom måste (tyvärr) primärkretsen ha en temperatur som är minst 10-12gr högre än sekundärkretsen. Men det verkar du ju redan ha idag.
Har ju varit och skruvat på den där ventilen för att se om det hjälpte på något sätt.Om man stryper lite mer än lite, lite.... Borde det inte komma in ännu mer varmt vatten i golvvärmeslingan? Men det kanske innebär att flödet i slingorna minskar så mycket att värmen bara sprider sig en väldigt kort bit fram?Pratade med Wirsbo idag. När jag beskrev mitt problem var det första de sa på supporten att det låter som att jag har luft i slingorna. Sedan frågade de vilken slangdimension jag hade, hur många slingor och hur stor golvyta per slinga. Då ändrade han sig snabbt och sa att där har jag problemet. De rekommenderade att man skulle ha max 6 m2 golv på varje slinga. Självklart har jag den klenaste slangdimensionen också..... Detta skulle innebära att jag skulle haft 5-6 slingor mot mina 3 slingor i nuläget. De rekommenderade att öka upp mitt paket till en Push 15 eller kanske tom Push 22. För att öka flödet då förmodar jag. Har bara inte lust att lägga ut ca 6000:- på ett nytt sånt paket.Funderar på om dessa rekommendationer skiljer sig beroende om man använder kombipanna eller bergvärmepump. Tror nämligen att golvvärmen installerades när kombipannan var i drift. Några år senare kom bergvärmepumpen. De arbetar väl med lite olika framledningstemp?