0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo, men problemet är att nu går det inte att prova på 6 månader och jag har inget behov av annat än AC och litet stödvärme. Jag skall dock experimentera litet i höst. Ville bara veta om någon visste något?
Citat från: Harken skrivet 07 april 2007, 22:07:03Jo, men problemet är att nu går det inte att prova på 6 månader och jag har inget behov av annat än AC och litet stödvärme. Jag skall dock experimentera litet i höst. Ville bara veta om någon visste något? Va? kyl-prov avbrott 6 månader? Bara för lite sommar?? Pff!!! Då har jag tips åt dig!Ta fram största jäkla kartongen du hittar, trä den över hela utedelen.Då kommer den att åter cirkulera kylda luften om och om igen... Då blir'e kallt!Skär sedan upp lagom stora ställbara papp-ventiler som inlopp/utlopp, så du kan tillföra varm luft för att balansera tempen inne i lådan på valfri minusgrad.Gör kanske två små extra hål för att spraya på vatten för att påskynda isbildning ifall inte vår/sommar-luften är fuktig nog.Kör hårt! Thumbsup *Paxmax out*