Tog mig tid att gå igenom konstruktionen på utomhusdelen och har en del frågor och anmärkningar om denna modell typ 50 GW.
1. Se upp med följande:Det svarta skyddsgaller som sitter på baksidan är draget med enkel plåtskruv, på vänstra sidan närmast kompressorn går dessa skruvar direkt in i samma hållare som förångarbatteriet, om du av någon anledning tvingas byta skruv, använd då ALDRIG längre skruv än 1 cm, annars kan du PUNKTERA kopparledningarna till förångarbattriet.
2: När jag gick igen detta förångarbatteri är konstruktionen 28 st stråk med lameller i 2 lager (inner 28 minus 6 stråk-ytterlager 28 stråk ). På den inre delen används inte 6st stråk av någon anledning så bara 22 är i drift, kan det vara så att 7kw modellen har samma "hus" och batteri där man då använder samtliga lameller ?
Edit: 32 modellen har 2 x 20 stråk enl foto, 50GW har 2 x 24 stråk enl foto,
medans Jula-versionen har som nämts 28 ytter och 22 inner (av 28 möjliga). Därav växer misstanken att den modell som Jula fick kan vara en strypt 7kw typ kfr 70Gw, då uppstår frågan om det är samma kompressor till båda modellerna..??
Länk till Chunlan här :
http://www.chunlan.com/en/2product/1air_list.asp3: Tjuvdrag.Det finns 3 ställen på utomhusdelen som kan förbättras avsevärt. Först så kan det gå in luft på förångarbatteriets övre del då bara en liten del har skumplastskydd som ska förhindra detta, sen närmast fläktens vänstra sida (om man står framför delen) är det helt öppet c:a 3 cm där stora mängder luft kan gå förbi utan att passera batteriet. Den 3:e är inre vänstra hörnet där bärande plåtchassie helt skymmer batteriet med c:a 10% där batteriet svänger i 90*, har mätt och funnit att detta område får mycket svart att få luft att passera där.
Se bifogade foton från bruksanvisning där jag ritat in med svarta streck där tjuvluften går igenom, samt foto på 34 samt 50GW modellens förångarbatterier.
Kort sagt tror jag att man kan förbättra utedelen avsevärt. Sen hade jag för mig att hetgasledningen skulle vara den tunna men det kan inte stämma här då batteriet är direkt anslutet till detta (den undre anslutningen) medans kylröret är kopplat mot kompressor och 4 vägs switch. Ska bli intressant och se om Mr chunlan kan lösa problemet med de icke anslutna lamellerna på 50gw modellen, han gillar ju att löda...

Kommentarer välkommna.
Art Deco