0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har nu byt ut den ursprungliga tryckvakt med HUBA tryckvakt. Inget behov av att byta fläktkort. Löd bara två ledningar på kortet. Pumpen fungerar nu bra så jag tror att jag har löst problemet.För information till de andra: ombyggnadssats fläktkort är samma som original utom för anslutning av tryckvakt. Du kan lödda ledningar och installera ny tryckvakt utan att ändra fläktkortet.Se bilder.
EDIT: Tror jag har missuppfattad problemet och blandat tryckvakt med pressostat. Mitt problem är låg pressostat, men allt verkar funka som det skall, kanske skall den givaren bytas istället. Får läsa vidare
Tycker du ska misstänka gasläcka om du har luftflöde.
Ett tipps kan vara att bygla LP vakten under en testkörning så kan den inte signaler om ”Lågt tryck”, men då måste du ha koll på GT6 temperaturen den skall stiga över GT3 temperaturerna om den inte gör detta så är det troligtvis gas brist och då måste kompressorn stoppas direkt.Stiger GT6 som normalt kan det vara vakten som bråkar. (men kanske lite långsökt).LP vakten bryter vid för lågt tryck och går på elektronikens 5V.
Hur bygglar jag LP vakten? är det bara att koppla bort kablarna och sätta ihop de, eller tvärtom?