0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Smurfen! läs hela tråden!Med vara funderingar hamnar vi utanför TS tråden.Meningen var att det skulle vara mera upplysande.Din citat:Normalt har man samma flöde i golven eller rad oberoende av temperaturen.Menar du alvar?
Nu har vi kanske kommit ifrån ämnet lite i åtanke på att det var någon som ville ha hjälp med sitt system som kanske var optimalt , en ny tråd att diskutera detta med flöden och temp är nog inte fel , det finns här inom forumet en väldigt massa kompetens , skolade i ämnet som berör detta jag själv har inte en susning hur man räknar flöde och tryckfall , men vet så mycket att jag kan räkna hur man värmer vatten och kyleffekt i samband med VP
Klart jag menar allvar hur många varierar flödet efter temperaturen
Som jag skrev i inlägget tidigare bypass eller arbetstank med separat cp separerar flödena så vp får sitt rätta flöde och rad får sitt rätta flöde oberoende om det är inverter eller on/off vp det handlar om inga problem
Jo det var inte inverter ts frågade om och tror han fått svar på sin fråga men jag regerade när du nämnde shuntning vilket inte brukar användas till vp så ofta.