0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nja, i viss mån, men som sagt, initialt förlorar man, i min anläggning skulle jag förlora COP i 3 minuter efter varje driftscykel - i en anläggning med arbetstank avsevärt mycket längre tid.Hur länge man kan vinna på bättre skiktning kan jag inte svara på, men skillnaderna är i mina ögon så marginella att man i princip kan bortse från dem.Jag kan naturligtvis ha fel, det skulle vara kul att se en graf som visar retur från radiatorerna, och retur från tank i det fall du beskriver.Har inte du loggning?
Ja, det låter ju i princip omöjligt att flödena skall påverka varann, men cocacola och Lexus påstår ju det, så det måste ju vara möjligt, jag har dock väldigt svårt att se hur det skall gå till, är ju rätt enkel fysik.
Jag såg du "konverserade" med CC i den andra tråden. Känner mej nu mer övertygad du inte ser helt klart ang bypass och inverter. I all vänlighet. Mvh
Till en inverter behöver man bypass eller arbetstank för att kunna garantera korrekta flöden i både värmepump och värmesystem, Lexus, Cocacola och Oraklet hävdar att det inte alltid fungerar med bypass, vilket jag tror på.