0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Från Windows 7 och framåt kan jag delvis hålla med om att det funkar ganska bra, men om man har testat nåt av deras tidigare operativsystem så är det svårt att förstå att dom har fått några marknadsandelar över huvud taget. Jo, jag vet att det beror på smart införsäljning där man mer eller mindre har tvingat datortillverkarna att leverera sina produkter med Windows.. Men om man tycker att det är lätt att installera drivrutiner och tredjepartsprogram jämfört med andra operativsystem så har man nog inte testat nåt annat... varför skall man behöva jaga runt på tiotals tillverkares hemsidor för att hitta allt man behöver (och kanske öppna datorn för att se exakt vilken modell av ett kort man har) för att sen ha tio popupper från respektive programs uppdaterare blinkandes på skärmen?Det största skämtet är nog ändå Microsofts eget uppdateringsprogram. Hur svårt kan det vara att installera den senaste versionen av en komponent direkt utan en massa omstarter? Andra operativsystemtillverkare lyckas ju bevisligen.. .
Provade Ubuntu för några år sen för det skulle ju vara så enkelt och det funkade helt ok men fick inte skrivaren att funka och sökte efter lösning på nätet och det slutade med att det var så struligt så jag gick tillbaka till win så allt är inte enklare med annat operativ även om en del tror det.
Hmm, sen är det lite struligare med skrivarna också, jag har 4 stycken, och man har fått börja kolla varje gång vilken skrivare som är förvald, känns som att den byter standardskrivare varje gång, eller nåt är det i alla fall.Har blivit många vanliga utskifter som kommit på etikettskrivare sedan uppgraderingen. Säkert bara skit bakom spakarna.
Tycker win har funkat utmärkt ända sen xp kom kan inte påstå att win 10 känns bättre på nått sätt med det är det säkert.