0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad tycker ni om Dacia Sandero? Funderar på att leasa en sådan...
Dacia är inga säkra bilar. Håll dig till mb om du hittar något rostfritt objekt.En C klass från 94?....
MB160?De borde väl finnas för en skaplig peng med några mil på mätaren?
Fram och på sidorna både för förare och passagerare sitter det iallafall som standard i min Dacia. Mercedes C-klass fick två stjärnor i Euro NCAP's test 1997 (med fyra airbags). Kraven har inte direkt sjunkit sen dess...
Fick inga bra vibbar med Dacia-försäljaren.Det bidde en rostfri (bortsett från "standard" rost insida en dörr) MB D200 Turbo, 9500 mil o 10 år på nacken. (Blocket)Ingen bil för dottern men väldigt kul för gubben....och ja, för en skaplig peng.Tack för hjälpen!
Hmm, men Julia (Rickards Dotter) bor i Stockholm under tiden och jag antar att hon åker tåg till Norrland.I Stockholm är kanske Opel Karl ett bra alternativ.http://www.opel.se/fordon/opel-modellprogram/bilar/karl/index.html
Tåg är uteslutet, dyrare, tar mycket längre tid, och det finns ingen persontrafik till Piteå, 7 mil till Älvsbyn för att hämta upp henne skulle krävas, och när tågen passar tiderna mycket sämre än flyget så går det bort även av den anledningen.Vi har 7 mil även till närmaste flygplats.Med lite framförhållning flyger hon för 299 kr/väg.
Har kört en Dacian Logan nu i drygt 11500mil.Dacian är ju helt klart en speciell bil där man får vad man betalar för.Tror dock att det kan bli billiga mil på sikt om man vårdar den ömt och sköter serviceintervallerna själv.Kvaliteten är det lite si och så med oxå.Framvagnarna är rena skämtet tex.Bilen har vid cirka 5 tillfällen vägrat starta men om man inte har bråttom så startar den efter cirka 5min som om inget har hänt Bullernivån ingår i priset så en rulle ljudisolering på Biltema är att föredra att bädda in den i invändigt.Lättskruvade är de med så det är snart gjort att ljudisolera den lite extra För övrigt är det en pigg liten bil som går billigt.Dock kunde de ha kostat aningen mer och hellre kostat på dem farthållare och mittarmstöd tex.Ja just de? fläkten gav upp en gång oxå Skulle för allt i världen inte vilja krocka med den då den verkar svag i plåten...
Ja, flyg går också bra. Flyger hon från Bromma? Därifrån avgår en hel del inlandsflyg och man slipper flygbussarna till Arlanda.
Men man ska ju ta sig till Bromma också. Sen tycker jag den flygplatsen är värre, så lite utrymme och alltid fullt med folk. Mycket folk på Arlanda också men inte lika trångt.
Intressanta bilar just nu:- Mazda CX3- VW Beetle- Honda Civic (speciellt Civic Tourer)
Innan du köper en bil måste du fråga dig vad du ska ha bilen till?Persontransport, familjetransport, transportera grejer eller penisförlängareKorta eller långa resor?