0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är inte en distinkt skillnad mellan en bergvärmepump för vanliga hus och för lågenergihus.
Det är ju inte så att den inte passar i en sån avdelning, men den passar ju även i övrigt.En värmepump är en värmepump oavsett om det är till ett lågenergihus eller inte, och i just detta fall rör det väl sig högst konventionella värmepumpar, att det hamnade i "övrigt" har ju mer att göra med att det var tre olika värmepumpar i samma hus.Jag förstår vart du vill komma, men som jag ser det är det inte självklart att det blir enklare att hitta rätt för att man gör fler avdelningar.Jag funderar fortfarande på saken.
Nja, grejen är att din önskan är rätt specifik för just ditt intresse, jag vidhåller att det blir en större spridning av innehåll utan större nytta då skillnaden/principerna för alla värmepumpar är desamma, men framförallt så har jag inte tid just nu.Det får mogna lite till.Stöt på igen om någon vecka om jag inte gjort något innan dess. (Håller på att flytta till ny lokal, så forumet får stå tillbaks en aning)