0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För närvarande har jag en 45 liters plastback under pumpen som samlar upp vattnet och som jag får hålla på att tömma, men till våren avser jag att installera en värmekabel (10 watt/metern ) inuti en isolerad slang som jag drar till närmaste stuprör (ca 4 meter) för automatisk evakuering av avisningsvattnet, det tycker jag att det kan vara värt. Jag kommer också att installera en brytare till värmekabeln.
Citat från: Raffen skrivet 01 mars 2006, 11:20:46För närvarande har jag en 45 liters plastback under pumpen som samlar upp vattnet och som jag får hålla på att tömma, men till våren avser jag att installera en värmekabel (10 watt/metern ) inuti en isolerad slang som jag drar till närmaste stuprör (ca 4 meter) för automatisk evakuering av avisningsvattnet, det tycker jag att det kan vara värt. Jag kommer också att installera en brytare till värmekabeln.hur tänkte du göra då slangen från en hink bunke eller en tratt med slang från tråget till stupröret tänkte du slå på brytaren hela tiden vid minusgrader eller känner kabeln av när det fryser i slangen så att det fungerar ändå???