0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag måste kolla.. men misstänker att det är 15mm. Dock så börjar jag tro att vi har ett två rörs system när jag kikade lite på FAQ här på forumet inatt. Det är ju inte kallt inne, men tänkte mer för att få pumpen att gå snällare. När det är dags att byta pump kanske det är bättre att satsa på IVTs som är gjorda för högvärmesystem. Men nu handlar det om radiatorer Ska mäta de som sitter i vardagsrummet för det är dem som är störst.
Det måste var hur lätt som helst att se om du har 1 eller 2 rör system. Är de i serie eller är de avstick till varje radiator från en slinga.
Varför skulle Ivt vara gjorda för högtemp system för det var väl det du menade ?
Är det säkert måste bila alt ta bort parketten först efter som rören sticker rakt ned istället för löper efter väggen/ovan golv :/
Rätta mig om jag har fel, men går det att koppla en strypning(tempbegränsaren) på en gvslinga med ettrörs?? Eller släpper kopplet igenom..
Bra fråga! Lite nyfiken på hur jag kan få upp golvtempen också då man inte riktigt känner av golvvärmen.. Hade gärna haft det lite varmare om fötterna där inne.
Din hemmagjorda push är felkonstruerad. Trimventilen har en felaktig placering.
Var skulle den annars sitta?Den fungerar väl som en justerbar bypass där vattnet passerar när termostaten är stängd.Om termostaten funkar som den skall kanske man kan få lite mera värme genom att strypa lite på trimventilen och därigenom öka inflödet av varmt vatten?