0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Rickard, Rickard...Man köper inte en L/L värmepump för att värma hus. Man köper den enbart för att tjäna pengar (och har alltid ett annat värmesystem i botten). Vem vill annars ha ett värmesystem som brusar och låter och skapar ökenklimat i ena änden av huset?
Rickard, Rickard...Man köper inte en L/L värmepump för att värma hus. Man köper den enbart för att tjäna pengar (och har alltid ett annat värmesystem i botten). Vem vill annars ha ett värmesystem som brusar och låter och skapar ökenklimat i ena änden av huset?Därför tycker jag att man skall ha en krasst investerings/lönsamhets synsätt på den. Dvs lågt pris, investeringspengarna tillbaka så fort som möjligt, så att man kan börja tjäna pengar.Har man betalat förmycket för pumpen så blir den inte lika lönsam som grannens. Det har inget att göra med när man "känslomässigt har bestämt sig."
Man fick det t.o.m. sista juni (tror jag) förra året, men inte nu längre... Har precis pratat med Ventilationsutveckling, de kommer på tisdag morgon och installerar min Toshiba. Jag fick vänta en och en halv vecka på installation från det att jag beställde pumpen. Utomordentligt snabbt tycker jag!//kalle
Jag är nog bortskämd....Men jag har ett välisolerat hus i Stockholmsområdet på 160m2 i två plan och 100m2 källare/Garage. Vattenburen värme med många element. Många söderfönster och sannolikt en hög förbrukning av hushållsel. Kombinerad el/oljepanna av "snåltyp"