0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Hej igen!Det blev ändrade bud! Nu är faktiskt Toshiba RAS-B10 EKVP-E beställd, ska installeras v 49. Anledningen till bytet var att Toshiban har lite bättre värden, samt att firman som säljer även installerar (alla vet ju vilken firma det är, eftersom de är ensamma om att sälja Toshiba, eller?) vilket invaggar mig i en viss trygghet. Antar att "gäst" blir glad nu, och att larryd blir midre glad... - "MM" ! Vad var det där med olika givare?//kalle
En granne till mig satte in en Panasonic för ca fem år sedan. Han har aldrig på sina elradiatorer. pumpen sitter på precis samma ställe som jag tänker sätta min, dock har grannen kvar en vägg som jag slagit ut, vilket gör att min planlösning blir mer öppen. Det är ingen värstingpump han har, och därför undrar jag, "larryd", varför jag inte skulle kunna spara mer än 3-5000:-/år. Min pump lär ju inte vara sämre än grannens fem år gamla Panasonic, eller? Jag kommer att betala 19 990:- monterat och klart, vilket kan jämföras med vad en firma som sålde Sverigepumpen (den riktga, modifierad hos Kinnan, vägrar köpa någonn annan Panasonic...), de ville ha 21 495:- för E9DKE-SPK, monterat och klart. Med den jämförelsen i tanke känns det som om min Toshiba borde betala sig snabbare än Panasonicen, eller??? Sen vet jag att det går att få tag i Panasonicpumpar till bättre priser, men så länge de inte är modifierade hos Kinnan och bär dekalen med Sverigepumpen tycker jag att det känns väldigt osäkert, jag har två andra grannar som har Panasonicpumpar som inte är Sverigepumpen. De har lite strul med sina, redan första månaden och vid endast ett par grader minus, de blir bara bollade fram och tillbaka mellan leverantör och installatör...ingen vill ta ansvar för något verkar det som.Min gissning och förhoppning är att min Toshiba har betalat sig inom tre år!Trevlig måndag!//kalle
Rådet till alla som är tveksamma till om investeringen blir lönsam eller inte --- vänta tills försommar-rean, det gjorde jag.