0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
länken handlar väl mer om laser än om linsbyte, det är väl inte riktigt samma sak även om dom kombineras ibland.
I kommentarerna till artikeln förekommer flera som fått problem med Memira som är lins.
Skillnaden är väl kanske att gråstarrsoperatonen görs av ett team ögonkirurger på sjukhuset medans synskärpeoperationen görs på löpande band på en privatklinik.Inte för att privatklinikens kirurger är sämre på det dom gör, men med fler operationer så blir det ju alltid fler fel även om det procentuellt sett inte är många och med tight schema och mindre personalstyrka så har man sämre beredskap om det inträffar saker under själva ingreppet.
Tågråttan. Har du varit hos optiker och gjort synundersökning?Jag har varit närsynt i 45 år. För fem år sedan(vid 50 års ålder), bytte jag till glas som har klarat både närsyntheten och åldersförändringarna.Helt utan biverkningar...............och jag ser perfekt.Jag anlitade nyss en "ny glasögonkedja" och fick tre par progressiva lätta plastglasögon( solglas, fotokromatiska och vanliga) för småpengar....Att chansa med hälsan och lägga sig på operationsbordet...är jag rädd för.