Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Skällande hundar.  (läst 18624 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad shelter

• Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 366
  • Kön: Man
  • Tekniknörd
SV: Skällande hundar.
« Svar #75 skrivet: 04 juli 2019, 11:56:45 »
vissa hundägare och i viss mån småbarnsföräldrar har en fantastisk förmåga att tillåta sina hundar/småbarn att bete sig hur som hels med ursäkten "de förstår inte bättre"
Gissa vad? då är det hundägarnas och småbarnsföräldrarnas skyldighet att se till att de beter sig ordentligt.
borde vara självklart.

En del ungar är ju som dom är, man kan säga till hela tiden naturligtvis men det är svårt att ändra deras sätt eller personlighet, men det finns ju gränser även där. Huvudsaken att man försöker göra något och inte helt ignorerar det.
Hundar kan man faktiskt lära att inte skälla, grannhunden skäller lite då och då men dom är i alla fall där och säger till och dom tar även in hunden om det blir för mycket.

Och jag går och har ihjäl andras barn eller djur bara för jag tycker dom blir för mycket.... bit ihop eller prata med berörda för fan. Man blir lite mörkrädd hur vissa resonerar här.
« Senast ändrad: 04 juli 2019, 12:04:23 av shelter »
Panasonic CU-6501 AVT (CU-E12EKEB)
Fujitsu LEC-N 12

Utloggad Rickard

• Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 29817
  • Ägare av forumet
« Svar #76 skrivet: 05 juli 2019, 09:23:11 »
Jag tror det är många barn idag som får olika diagnoser, där det egentliga skälet är brist på uppfostran.
En unge som inte får lära sig gränser blir sinnessjuk helt enkelt, barn som styr över sina föräldrar blir helt enkelt odrägliga, och inte sällan uppträder de på ett helt obegripligt sätt även mot andra, vilket ger dem en diagnos de många gånger inte skulle behövt få.
Men det kanske känns bättre för föräldrarna att medicinera än att säga till när gränsen är nådd.

Samma sak är det med hundägare som inte bryr sig om att hundarna skäller in absurdum.

Vår granne med skällande spetsen har fått skaplig pli på hunden, den skäller inte lika mycket nu när den är ute ensam, däremot leker dom mycket med hunden, och då skäller den utan uppehåll.
Webbshop för energisparare:http://www.energibutiken.se/
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: http://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: http://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad DonPablo

• Absolut ingen
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 1032
« Svar #77 skrivet: 06 juli 2019, 09:14:47 »
Grannen min kontrade i telefon åt mig, ja du har ju hund själv, ja sa jag, och den står inte ute i timmar och skäller, får den för sig att skälla, när den inte ska, så ber jag den vara tyst, eller för in henne. Men i deras fall har de inga barn, så hundarna blev deras barn, och därför sved det väl extra. Det är en sanitär olägenhet att låta hunden stå och skälla.
Jag diskuterar inte längre, har inte folk det vettet själv, att inte låta hunden stå och gaffla, ringer jag kommun direkt. Svaret jag fick av kommun var att de får några chanser, klarar de inte av att ordna upp det, får de ej ha hunden kvar.
125kvm 1/½ plans hus med en Nibe F1245-6 cu kopplad mot Nibe ukv100, och radiatorer, samt ivt LLVP som värmer garaget.
Värmepumpar i all ära, pillar mest i nibe, har du någon fråga, hör gärna av dig, svarar i mån av tid!

Utloggad colombo

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Värmepump eller värmepumpar?
« Svar #78 skrivet: 09 juli 2019, 09:12:36 »
Läste igenom hela tråden, tog mig lite tid men det var ganska intressant för man känner igen sig  Sc:,h
Efter en googling undrar jag om man ska ge en sån här i julklapp till grannen

Ska tydligen vara effektivt

Utloggad leifa.k

• Amatör, absolut ingen
  • Stad/land: Östergotland
  • Antal inlägg: 1877
« Svar #79 skrivet: 24 oktober 2019, 01:23:26 »
 Colombo, detta antiskällhalsband skulle inte ha någon effekt på min hund. Samma med Cesar Milan:s knep med att peta fingrarna på sidan av halsen på hunden, eller ge den en klackspark på höften för att den skall komma av sig.. Jo, tjena, det funkar inte här. Det är en annan katerogi av hundar sådant kanske fungerar på. Missförstå inte nu, hunden är jättesnäll men hård o bestämd. Kräver lite mera/hårdare styrning än andra mentalt veka hundar som viker ned sig för sådana halsband o klacksparkar... Det är det det är frågan om. Nu har vi fått den nya tiken, hon är 10 veckor, visar bra tendenser, så pass bra att uppfödaren behöll en tik från kullen.. Ha det bra med era husdjur.
« Senast ändrad: 30 oktober 2019, 23:03:12 av leifa.k »
Vedex 2000 -95, Dragbegränsare Z150, Thermomatic cbj, 800l acktank, braskamin, Citcops panasonic ll/vp E12CKP, FTX Heru 100s EC A, 90 st. 58-30 X rör från Sfinx. Begagnad Nibe 1210-7 3000kr Bosch Compressor 6000 LWM 8KW, 200m borra. Hus 1930 tillbyggt 30m2 -02 1,5 plan 115m2  21-22gr.+ hel källare 18gr, Kulvert ca 10m.  garage 50m2. Östergötland

Utloggad DonPablo

• Absolut ingen
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 1032
« Svar #80 skrivet: 13 november 2019, 06:05:19 »
Ring kommun, hjälpte i mitt fall, de fick en varning, annars omhändertas hundarna
125kvm 1/½ plans hus med en Nibe F1245-6 cu kopplad mot Nibe ukv100, och radiatorer, samt ivt LLVP som värmer garaget.
Värmepumpar i all ära, pillar mest i nibe, har du någon fråga, hör gärna av dig, svarar i mån av tid!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi ppnar din e-postklient

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Värmepumpar i Stockholm
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Use CS Theme