0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett annat bra sätt att "komma igång" är att börja som F-skattare i en bransch du är intresserad av, då får du igång tänket med att ha egen firma samtidigt som du har tryggheten med en stadig inkomst.Du kommer inte att tjäna några stora pengar som F-skattare, bara så det räcker till din lön, men du kommer igång. Min uppfattning är att det är ganska lätt att få arbete på det sättet eftersom du inte utgör någon som helst risk för "arbetsgivaren".Jag har själv nyttjat F-skattare på många projekt och kommer nog att göra det igen.
Okej. Vilka projekt är det? Vad måste dom göra? Blev lite nyfiken nu
tex när jag har en större installation så hyr jag kanske in en F-skattare som hänger upp fläktbatteriet, radiatorer och konsoller mm.
Garanti är inte något som automatiskt ingår när man köper en vara som företag, det är något som du i så fall måste avtala om.Många som importerar billiga prylar från Kina har ingen garanti, utan tar eventuella garantiärenden själva, marginalerna måste därför vara bättre än när/om du köper från en leverantör som lämnar garanti.Oftast lär man sig rätt fort vilken marginal som krävs för att man skall kunna hantera reklamationer utan att det blir för dålig affär.
Glömm det där med att transportera det du köper/säljer.Finns knappast nån ekonomi att stå med fordon bara för at kunna transportera åt kund.