0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, du ställde frågan "vad spelar detta för roll" och det var precis det jag svarade på. Jag har inte uttryckt någon speciell åsikt i denna fråga (förutom att jag efterlyste lite konsekvens i bedömningen av sina egna handlingar och andras).Tja, du kan ju flytta till Grekland där detta tycks vara allmänt accepterat och man också tagit konsekvenserna av det (eller låtit tyskarna ta konsekvensen av det???) Men om du nu skiter i om någon köper svart eller inte, så föreslår jag att du helt skiter i att diskutera det också. Då blir det minst besvär överhuvudtaget för dig.
Jag tycker definitivt att man i ett publikt forum som detta kan verka för att minimera de svarta affärerna.Det är osolidariskt och kortsiktigt att hålla på med svarta affärer, och om det blir för accepterat i samhlället så går det för oss som det gick för grekland (och mååånga andra).Detta är en av anledningarna till att jag tycker att ROT och RUT är så bra, det gör att den svarta marknaden mer eller mindre försvinner, utan att staten förlorar något alls på det, att folk dessutom får jobb, och inte längre kan stämpla och svartjobba samtidigt är riktigt bra. Sen kan man väl fråga sig om 50% rabatt är rätt nivå, det skulle troligen räcka med 30% för att trycka tillbaks den svarta marknaden.Anledningen att jag skrev som jag skrev till Northkingen var dock inte att det var frågan om svartjobb, utan att det kunde UPPFATTAS som att det rörde sig om svarta affärer, eller att han var köpt av installatören för att "marknadsföra" Fujitsu och ÅF i forumet.Jag vet att sånt förekommer, och det förekommer t.o.m att kunder lovar ÅF (i en prisförhandling) att göra reklam för ÅF i forum om de får ett bra pris.Det är alltså den typ av skriverier som gör att folk misstror det som skrivs i forumet jag vill att folk skall sluta med.Huruvida det faktiskt rör sig om reklam, svarta affärer, eller erbjudanden om marknadsföring spelar liksom ingen roll - ser jag att någon verkar vara "överdrivet" nöjd med sin vara eller ÅF så vill jag gärna att man tonar ned sig en aning, bara för att undvika att andra läsare skall misstro det som skrivs.
Om du kikar på lilla menyn i vänster kolumn så ser du menyvalet "Regler".Avstängningar har jag provat, men det funkar inte, som regel blir de bara mer "kalle tvärvigg" när de får komma in igen + att de ständigt skriver "Nu blir jag väl bannlyst" så snart de skriver något som är i gränslandet.Den typen av tilltag är det absolut värsta jag vet, då bannlyser jag dem hellre.Min erfarenhet är att det som regel fungerar bättre med en konversation via PM eller e-post för att få dem att förstå.Tyvärr är det inte alla som har viljan att förstå.Sen kan jag väl ha lite synpunkter på diktatorstiteln, men att det är jag som primärt bestämmer kan jag hålla med om, jag försöker dock hålla en nivå på regler och bannlysningar som övriga medlemmar ger mig synpunkter om via pm och mail.Men visst, det är jag som håller i bilan när bannlysningarna sker.Som regel bannlyser jag först när andra medlemmar börjar hota med att hoppa av om jag inte gör något åt situationen, och självklart bannlyser jag hellre någon som retas med andra, eller ger offentliga utskällningar år folk, än att i övrigt skötsamma och värdefulla medlemmar skall hoppa av för att det blir för mycket tjafs.
Nu vet jag att du menar rent generellt, men vill ändå påminna om att det inte var jag som startade denna tråd!Jag skickade ett pm till trådskaparen och han valde att publicera det på forumet och självklart väcker det en massa frågor och känslor. Jag valde sedan att öppet berätta att det var jag som skickat pm:et då jag nu som tidigare sagt att jag står för mina åsikter och det jag skrev.
...Ja du får i sedvanlig ordning skvallra till Rickard och hela forumet för den delen om detta pm publicera det gärna, det skiter jag fullständigt i din jävla mupp.
Ge dig Krister..
Kan jag absolut göra!Har absolut inget mot att du startade tråden det va helt ok för mig precis som jag skrev i pm:et.
Bra, då är vi på ruta 0 igen eller?Kan vi vara överens?
Sedan så är det ganska lätt att förstå om man är företagare att pärmbärare kan komma när som helst, oanmälda, bara baserat på inlägg i ett forum på internet.Ja, så illa är det.Då vill inte Rickard ha något på sitt forum som ens ger anledning för bärarna att hämta sin pärm.
Har pm:at dig!
Vi är överens och tråden åker