0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja inte bara termostaterna får jobba hårt så här års utan även motorcykeln!! och gödselspridaren.
Markiser Joka, det är vad du behöver. Finns ju med automatik så dom åker in eller ut som du vill.Korsdrag annars men då kanske frugan blåser bort till varmare ställen?
Har bott i ett hus med 3-glas och det blev inte så varmt, iof bättre isolerat oxå...Har persienner i alla fönster men det är fult att dra ner dom enligt frugan och hon har inte ont av värmen, alls, så det är en riktigt lose/lose situation för mig som hatar värme Men VV gör ju VP:n ändå, kan ju blocka bara värmen om jag vill Har just nu 3.2 °C ute och 22.6 °C inne, kalla raddar Det är tack vara solen men nu är det ju första natten som VP:n har större fördröjning innan den "får" göra värme till raddarna, kan ju kanske bli kallt i morgon bitti men det ger sig, allt över 19,5 °C inne är klart godkänt, förutsatt att det blir en solig dag då.Vet ej hur det skulle verka om jag får en mulen och kallare dag, ger sig
Den bästa lösningen på ditt problem finns redan och har funnits i "evigheter". Res söderut och lär, där vet dom att hus ska ha fönsterluckor om det ska kunna hållas drägligt kallt inomhus på sommaren (utan AC)Natt: fönster och luckor öppna. Dag: luckor stängda. Åsså huset byggt av sten/tegel med tjocka väggar.