0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
en liten grej varför jag inte vallt telias lösning, är att det inte går att spela in på en kanal och kolla på en annan om man har adsl.Därför har jag valt boxer i stället
För mig fungerar det väldigt bra. Jag har en ruckus media extender till teven för att slippa dra sladd. Räckvidden på thomsons wifi är under all kritik tycker jag. Därtill är routern begränsande. Man skall komma i håg att det är inte alla ADSL varianter som stödjer HD tv. Har man TV via Adsl så försvinner en del av bandbredden, även om man inte tittar på teven för stunden. Hittills finns det mig veterligen inget bättre än satellit för TV. Men det kostar och det ska dras kablar osv. Det går även att hyra film och lite annat smått och gott via telias bredbands TV. Det är en ganska smart tjänst egentligen.
Att TV:n sinkar bredbandet gäller inte alla varianter från Telia. Jag betalar för 6-8Mbit:s och då ska det enligt Telia inte sinka bredbandet.Syrran betalade för 12-24Mbit:s och hade Tv inkopplat och det funkade uselt.Purjo hade några teorier om varför det är på det viset en gång.
Om man har ett långsamt ADSL och köper Telias TV så höjer de hastigheten så att bredbandet inte skall påverkas. Har man redan max hastighet på bredbandet finns inte plats för TV dessutom, utan då kommer hastigheten på bredbandet att sjunka.
Är det någon här som har kombinationen som jag skrivit som ämne, och hur tycker Ni att det fungerar?Pson