0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
550 visar ju vägen via den typ av vägar man väljer att den skall visa. Själv kör jag med zumo 660 på MCn och det är bara grus och stigar som gäller. Trevligt att man även kan ha friluftskartan pro i kombination med egna rutter, m.m.
Hitta en app till min Samsung galaxy som heter "sound meter lite". Du kan helt enkelt mäta dB, tyvärr så är telefonerna begränsade för att dom är anpassade för människans röst och beroende på telefon kan den bara ta upp ett visst högsta värde. För min S3 är det 81dB. Fungerar ok men har inte haft tid och kalibrera den ordentligt, när jag gjort det tror jag det kommer bli bra(iaf har andra gett den bra betyg). Funderar på om den går att använda till föra resultat över ljudnivån på värmepumpars utomhusenheter. Skriver en tråd om det när jag testat detta mer.
Arbetsmiljöverket har en app, "Buller", både för iOS och Android.Antar att de lagt ner lite arbete på att få den att fungera korrekt.
Fortum har en där du ser de senaste 24 månaderna i siffror och staplar. Sen tycker jag iofs. att den är kass då det knappt går att komma in där efter månadsskiftena...