Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad krävs för att starta firma, som repar bil ac bland annat  (läst 7388 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad inkognito

  • certifierad kylmek, verkstadsmek
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 29
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump is the shit
Rabalder, jag tror inte att jag är oersättlig, säger bara att jag är den enda som skruvar med kylaggregaten på jobbet, och de finns ingen annan som har den erfarenheten hos oss, och verkar inte finnas andra i stan som skruvar i aggregat heller.
Jag trivs för bra på mitt jobb, för att ge mig själv kicken, så givetvis kommer jag höra med chefen om det är okej, bor och jobar dock i 2 olika kommuner =)
Bor i 125 kvm villa som haft direktel, konverterad till vattenburet system, med en Nibe 1245-6 och ett 160m hål i september 2010.

Utloggad Hasse21

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 91
  • Karma +0/-0
Vad krävs.......
-Certifiering naturligtvis
-Lokaler med schysst hyra
-Utrustning såsom fyllnadsaggregat ,vacumpumpar ,mobilt tömningsaggregat ,ett par klockset,vacumetrar varav en kalibrerad ,kalibrerad tryckmätare ,våg ,tryckprovningsutrustning ,fluschingaggregat ,pressverktyg för både slang och rör (lokring),oljeinjektor,spectrainjektor,samt givetvis alla tänkbara handverktyg.
Investeringskostnad för ovanstående ca 250000:-
-enskilt elr AB väljer du AB sÃ¥  tillkommer 50 lopper till (Tryggare vid AB)
-Viljan att jobba hela somrarna (Fetglöm semester)
-Viljan att jobba kvällar och helger (man bör ha en förstående och uppbackande familj)
Har säkert glömt några saker till , men fundera på saken.Ibland så tänker iallafall jag att man hade det förj..vla bra när man var anställd.
men somsagts det är den här friheten.....
Lycka till

Utloggad rca1959

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 140
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
Om du tror att du kan klara dig som egen företagare, gör det, det ger en frihetskänsla som är enorm.

Öh, det stämmer. Som enmansfirma är fritid heller inte nåt problem :)
Udda hus: 400kvm + 100kvm. Tegelhus i nordvästra Skåne. Byggår 1942. Exo kombipanna (ved, olja) från 1963. Rekord under vinter från kallt hus: 1.8 kubikmeter (travat mått) ved på två dagar. Terraterm dubbelmantlad beredare, 6kW, används för att vid behov hålla huset frostfritt mellan besöken. Värmepumpen som hörde till, IVT på 15 kW (i minsta laget) från 1986 la av i jan 2006 när tredje kompressorn havererade.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!