0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Carl N skrivet 06 juni 2011, 21:17:53Mellan tumme och pekfinger...Färg:1000:- (2 strykningar)Spackel:100:-Jobb utan ROT:ca 6000:-Summa: ca 7000:-Jag landade på lite mer när jag räknade på det men det ger iaf ett ungefärligt värde. Min kalkyl bestod i följande Färg 1300:-(Becker Elegant som det är målat med sedan tidigare) Spackel 250:- (vet inte om dom alltid fakturerar hel förpackning)Förbrukning 250:- (tejp, skyddsplast/papp)Arbete 6400:- (16 h a' 400:- ink. moms)Summa 8200:-Sen vet jag inte hur man ska räkna på att vi måste möblera ur rummen etc under målningen men det är svårt att räkna kostnaden för för inte tar man in en flyttfirma för det. Tyvärr har vi ingen plats att ställa möblerna påp så jag vet inte hur den delen ska lösas.
Mellan tumme och pekfinger...Färg:1000:- (2 strykningar)Spackel:100:-Jobb utan ROT:ca 6000:-Summa: ca 7000:-
öka på förbrukningsmtrl upp till 1000kr samt lägg på 2 hotellnätter så är du hemma.
Man vill ju vara vän med grannen också?Varför inte bara låta det vara tills fakturan kommer?Min erfarenhet av proffspriser är att det alltid blir dyrare än vad man kan räkna sig fram till med logik.Räkna med minst 10 000 kr, eller att det kommer att par sommarjobbare som aldrig gjort ett tak tidigare.Bor du långt ifrån firmans hemmabas så får du räkna med några resor också, spacklet måste ju torka.
Ta in en byggfirma som slår på innertaksplattor som är färdig folierade. Det går fort och du slipper spackeldammet och målningen.