0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har varit ean massa tjafs idag om att man skall förbereda för ett GPS förbud i Sverige.
Jag funderar på att starta ett politiskt parti, med en enda sak på agendan, 95% av alla trafikpoliser skall omedelbart få nya arbetsuppgifter, de skall utreda och bekämpa riktiga brott istället för att jaga vanligt folk som kör bil.Resterande 5% skall bara jaga oskattade/oförsäkrade fordon.Finns det särsklit farliga korsningar skall fartkameror sättas upp, i övrigt kan några tiotal poliser jobba med laser när värdet är så pass bra att de kan vara i trafiken utan att riskera olyckor för de som dom stoppar.En Polis skall fänglsa och kastrera de hastighetstalibaner (läs de som kommit på/jobbar med "nollvisionen") som snart gjort att det inte går köra bil i Sverige, om man inte befinner sig på E4.Härmoveckan såg jag att de sänkt farten på en asfalterad väg, 2 km lång raksträcka mellan två byar utanför Piteå, med 1 km åkermark på var sida vägen, från 90 till 80 km/h.Där kan man helt riskfritt köra 150 km/h.Vad är tanken med den typen av sänkningar?(Jag vet, den är smalare än X antal meter, och viltstängsel saknas)Det vore vettigare om de införde en lag som sa att man inte fick köra mer än 50 km/h om det befann sig en människa (oskyddad trafikant) på vägkanten, och i övrigt hade fartgränser som var vettiga.
Absolut inte förbjuda GPS i Bilen!!Däremot så skulle alla sådana hjälpmedel som GPS vara utrustade på ett sådant sätt att programering, sökning och annat avaktiveras så fort bilen börjar rulla!Detta hade varit en stor säkerhetsfaktor och mycket enkelt för tillverkare att programera in på alla GPS, så fort en rörelse sker låses alla möjligheter till sökning eller omprogramering av mål!MVH/Fidusen
Citat från: Fidusen skrivet 11 april 2011, 18:27:02Absolut inte förbjuda GPS i Bilen!!Däremot så skulle alla sådana hjälpmedel som GPS vara utrustade på ett sådant sätt att programering, sökning och annat avaktiveras så fort bilen börjar rulla!Detta hade varit en stor säkerhetsfaktor och mycket enkelt för tillverkare att programera in på alla GPS, så fort en rörelse sker låses alla möjligheter till sökning eller omprogramering av mål!MVH/FidusenDen GPSen skulle jag inte köpa. Och om jag hade den skulle jag raskt ladda ner ett hack för att få bort dumheterna.Använder ofta Gps offroad.How about lite förtroende för medborgarna? Och smartare upplägg för att komma åt de 5% som faktiskt strular. Och ställer till det för oss andra.Utan att införa en polisstat.Utan ett regelverk som är/blir så snårigt att ingen längre förstår monstret man skapat.
Det har inget alls med förtroende för medborgare att göra!...Sunt förnuft fadar bort och trötthet tar över överlevnadsinstinkt!MVH/Fidusen