Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Omröstning

Vad är bäst att gå omkring inomhus ?

Inneskor
11 (13.9%)
Strumpor
50 (63.3%)
Uteskor
0 (0%)
Barfota
18 (22.8%)

Antal personer som röstat: 79

Författare Ämne: Vad är bäst att gÃ¥ omkring i ?  (läst 6998 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Strip

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Lidköping
  • Antal inlägg: 559
  • Karma +7/-7
SV: Vad är bäst att gå omkring i ?
« Svar #15 skrivet: 29 december 2010, 09:21:55 »
Okej ...

Hur fungerar det med golvvärmen i sovrummet. Har du också lagt in golvvärmeslingor under sängen ? I den del av golvet där sängen finns ?

En tysk arkitekt berättade en gång om att det fanns ngt problem med golvvärmen under sängen. Yttemperaturen får väl inte vara för hög.

Enligt standard får den inte vara högra än 29 °C utan på golvet, men under sängen är det oftas redan för mycket ? .... arkitekten berättade om en person som började att svetta när den sov.

Det fungerar kanonbra! Faktum är att vi nu har lite varmare i rummet, men det känns ändå behagligare. Förut (elradiator) var det ett ständigt krig om sovrumstemperaturen, men nu upplever jag värmen som trevligare, trots att termometern numera visar lite högre. Kanske är det avsaknaden av varm punkt som påverkar.
Slingan går självfallet under hela golvet, jag kan ju inte ha en kall fläck mitt i rummet, om jag vill möblera om. Sängen värms inte så vitt jag märkt; det är ju ändå en halvmeter madrass, bör isolera nog. Ingen kondens på rutan, trots att jag inte lade slingorna tätare vid fönstret (som är standard alu från Skånska Byggvaror, inget märkvärdigt u-värde mao).
Nibe 1245-8 med 2x300 meter slinga i lera. 150 m² dragig enplansvilla med Torpargrund i Öst, krypgrund i Väst, källare i Norr och gjuten platta i Söder.
http://e-logger.se/pub?Strip&p=1

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!