0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är dyrare att försäkra en moped än en normal mc. Kan det verkligen vara motiverat.
... Men då stod försäkringen på mig (+40) men grabben körde. Det var helt ok enligt försäkringsbolaget så länge jag körde lite med den då och då.
Citat från: utopiazz skrivet 30 augusti 2010, 12:40:47... Men då stod försäkringen på mig (+40) men grabben körde. Det var helt ok enligt försäkringsbolaget så länge jag körde lite med den då och då.Så tänker de inte när det gäller motorcyklar. Allt för många skriver försäkringen på sin mor eller far. Vid stöld kanske det inte är så farligt med vid skada kan det blir märkligt.
Citat från: smurfen72 skrivet 29 augusti 2010, 08:52:56Det är dyrare att försäkra en moped än en normal mc. Kan det verkligen vara motiverat.Med tanke på hur många mopeder som kör omkull vid lek och som sedan repareras med försäkringsbolagets goda minne så är det inte konstigt. Sen är det ju ett rätt stort antal som "försvinner" på alla möjliga sätt.Sen tror jag att försäkringsbolagen skiter i om modellen heter Peugeot eller Kinamoppe när dom tar betalt. Vi hade bara trafik på vår och det kostade 780:- för helår (Stockholm). Men då stod försäkringen på mig (+40) men grabben körde. Det var helt ok enligt försäkringsbolaget så länge jag körde lite med den då och då.
Premien beräknas knappast på hur dyrt det är att reparera, det är hur vanligt det är med skador som avgör.