0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min är inställd på 24r grader, ECO, full fläkt.-19 ute och den håller 24 grader i rummet den sitter i 22-23 i angränsande rum som det är några vinklar till, som kallast 20 grader i toa som är ytterligare nån vinkel till bort och där är det vattenburen golvvärme som hjälper till lite.Den tar runt 1800-1900 watt, verkar vara max på ECO läge.Tycker däremot den avfrostar ofta typ varje halvtimme, visserligen gör Panasonicen det också så det är väl normalt.Morsans RAS10 som sitter lite mer norrut där dom nu har -25 börjar vekna och blåser inte så varmt som den gjort, betydligt kallare inomhus. Hon ångrar nog att hon inte tog en Nocria som jag föreslog.
...så jag tycker faktiskt att RAS10 ska klara mer.
Citat från: GammelMan skrivet 17 december 2009, 18:03:30...så jag tycker faktiskt att RAS10 ska klara mer.Jo kan så vara.Men det är väl ändå bättre att veta hur det verkligen ligger till istället för att tycka/tro som alltför många tyvärr gör.
Åtminstone den RAS10 som morsan har avfrostar ungefär samma.Med tanke på att det fortfarande kommer 43 gradig luft från på Nocrian så tror jag inte att den ger upp om det blir 5 grader kallare, får väl i värsta fall ta bort ECO läget så jag får ut full effekt så lär det väl klara sej.Den ger ju nu (i ECO läge) ungefär samma som en RAS10, så jag tycker faktiskt att RAS10 ska klara mer.Så stor skillnad är det inte mellan -20 och -25, åtminstone inte här kanske skiljer det mer där Raffen bor men jag skulle inte tro de