0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hej RaffenVilken kompressor har du ?MVH/Gano
Sen får man ju blåsa med förstånd givetvis, med lagom avstånd och inte allt för högt tryck...
Och om man nu inte råkar ha ett tryckluftsaggregat liggandes i kökslådan så får man nog prova med att klara sig med dammsugare.(Sen får man ju suga med förstånd givetvis, med lagom avstånd och inte allt för högt sug...) Obs! Ironi....
Citat från: ztrindberg skrivet 12 november 2009, 18:07:11Och om man nu inte råkar ha ett tryckluftsaggregat liggandes i kökslådan så får man nog prova med att klara sig med dammsugare.(Sen får man ju suga med förstånd givetvis, med lagom avstånd och inte allt för högt sug...) Obs! Ironi....Dammsugare fungerar inget vidare för ändamålet. Kanske tillsammans med trycklyft. Det som gör mig orolig är om man täpper igen dräneringsröret eller dess uppsammlare. Skulle man plocka isär hela pumpen från väggen så kan man ju blåsa från motsatt håll....
Dammsuger dammfiltren varje lördag. Har väldigt lite damm. Men man kan se lite fjun på lamellernasytor en bit in. Dit sträcker sig ingen vanlig dammsugare. Nu har jag ingen skit dammsugare utan en vanlig helig Elextrolux Oxy.. nått som är några månader. Men om jag använder tryckluft är jag tvärsäker på att jag kan få bort dammet. Men är förtfarande rädd att det då sticker ännu längre in och stoppar upp något.
Citat från: MGKea skrivet 13 november 2009, 09:52:36Dammsuger dammfiltren varje lördag. Har väldigt lite damm. Men man kan se lite fjun på lamellernasytor en bit in. Dit sträcker sig ingen vanlig dammsugare. Nu har jag ingen skit dammsugare utan en vanlig helig Elextrolux Oxy.. nått som är några månader. Men om jag använder tryckluft är jag tvärsäker på att jag kan få bort dammet. Men är förtfarande rädd att det då sticker ännu längre in och stoppar upp något.Ja det är ju olyckligt om det skulle samlas damm längre in som med tiden stoppar upp luftflödet, så det vill ju till att man är noga som du med att rengöra ofta.
Citat från: ztrindberg skrivet 13 november 2009, 10:03:10Citat från: MGKea skrivet 13 november 2009, 09:52:36Dammsuger dammfiltren varje lördag. Har väldigt lite damm. Men man kan se lite fjun på lamellernasytor en bit in. Dit sträcker sig ingen vanlig dammsugare. Nu har jag ingen skit dammsugare utan en vanlig helig Elextrolux Oxy.. nått som är några månader. Men om jag använder tryckluft är jag tvärsäker på att jag kan få bort dammet. Men är förtfarande rädd att det då sticker ännu längre in och stoppar upp något.Ja det är ju olyckligt om det skulle samlas damm längre in som med tiden stoppar upp luftflödet, så det vill ju till att man är noga som du med att rengöra ofta.Inte luftflödet .. utan dräneringen ... ärligt vet jag inte hur det ser ut på backisdan av min innerdel.