Förbrukningsvärdena har loggats, se inlägg ovan. Det märkliga inattt när det gick ner till minus 7,5 grader ute var att verkninggraden inte sjönk jämfört med andra tillfällen med minusgrader.
Delta t höll sig konstant men däremot sjönk värmen i huset. Framledningen låg cirka 5 grader lägre (vilket kanske förklarar att verkninggraden inte föll.)

Jag har känslan av att leverantören, tillverkaren, inte riktigt har koll på maskinens funktion, som sannolikt skulle kunna göras bättre.

Rickard har nog rätt i att jag kan välja vilken annan luft/vatten som helst och få bättre prestanda. Har under en kort tid haft en CTC ECOAIR men kopplade aldrig in den pga dum konstruktion. Barnens fingrar kunde nå fläkten samt att styrenheten inte var CE-märkt.
Nyfikan blickar riktas mot NIBE, som jag upplever som uppskattad här på forumet, gärna med en effekt på 10 kW.
Skulle gärna vilja ha synpunkter på denna från någon ägare samt, viktigast, någons mätvärden.
Skall jag lämna tillbaka Ispinnnen känner jag, av artighetsskäl, att jag behöver ha argumentationen väl underbyggd.