0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag undrar om det inte i grund och botten är kärnkraft som driver det hela
Citat från: humlan57 skrivet 02 juli 2007, 18:17:15Allt kommer att va drivet med solenergi. Kanske inte om 15-20 år, men om 50 år så är Vi där...mvh humlan.En vedpanna drivs med solenergi... Och halva min värmepump också...
Allt kommer att va drivet med solenergi. Kanske inte om 15-20 år, men om 50 år så är Vi där...mvh humlan.
Jo så kan man ju åxå se det, men jag menar utan att gå omvägen över t.ex fastbränsle...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 02 juli 2007, 22:30:33Jo så kan man ju åxå se det, men jag menar utan att gå omvägen över t.ex fastbränsle...mvh humlan.Men hur ska solenergin räcka till kalla mörka vinterdagar/nätter, om man inte får omlagra den?
hej tror ochså på att köra flera olika system,i mitt fall e ju luftvärme pumpen det som kommer att stå för ca 70-80% av uppvärmningen resten puttar jag in med el eller ved i min kamin jag har ju hyfsat lätt att få tag på ved så det löser sig nog både min riktiga far å min plast pappa har skog dessutom jobbar jag ju än i skogen..så riktigt rådlös blir jag ju inte jag är mest ironisk om det med veden visst e det billigt men inte gratis,kaminen köptes som ett tillskott å inte nått jag planerar att värma huset med min nästa önskedröm e antingen en riktig bergvärme eller en stor luft vatten maskin som gör allt varmvatten å värme så man bara behöver en maskin ...felet e ju att ska jag ha det måste det in vattenburenvärme å det är inte riktigt gratis ...
Kan bli dyrare att använda ved i äldre pannor:http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=858951