0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
men tänkt dig in i situationen att ICA skickade ut ett erbjudande om billig fläskfile och en länk till deras forum, och "det enda" som forumet användes till var att tipsa om var man kunde köpa en bättre eller billigare fläskfile.
PS Jag förstår inte vad som var "snyggt maskerat". Handlade det om att jag gav dig friheten att redigera eller var det något annat i inlägget?
Problemet är bara att jag betalt en rätt bra slant för mjukvaran, vill inte (och får inte) offenliggöra källkoden.
Trendlängd kan du få från 1 timma till 2 månader. Exportera till Excel-format kan man inte, men däremot i Excel importera loggdata från txt-filerna. Något jobbigt...men fullt möjligt.
Självklart kan vi alla sätta oss in i ditt dilemma Rickard. Och jag tror alla har full förståelse för att man inte skall diskutera eller rekommendera konkurrerande kommersiella lösningar.Däremot är jag inte säker på att det är så bra att strypa information om icke-kommersiella lösningar som hemmapulare bygger själva.Att förhindra den diskussionen gör att vissa blir irriterade och förvinner till andra forum. Det förhindrar också erfarenhetsutbyte som ofta kan förbättra även din egen produkt.Personligen tror jag mer på strategin att tillåta all teknisk diskussion och använda sig av den för att skapa den bästa lösningen. Det är lite som skillnaden mellan proprietär programvara och open source.Att man sen inte har ork eller resurser att tillämpa den öppna lösningen är fullt förståeligt och det är svårt att bedömma vad du vinner/förlorar mest på. Jag personligen är för öppenhet och full information och jag förordar därför detta i alla sammanhang.Låt den bästa lösningen vinna oavsett tillhörighet.
Citat från: Lexus skrivet 25 februari 2007, 16:05:36Trendlängd kan du få från 1 timma till 2 månader. Exportera till Excel-format kan man inte, men däremot i Excel importera loggdata från txt-filerna. Något jobbigt...men fullt möjligt.hur gör man för att se 1 timmes trend som hände för 2 veckor sedan ?
Fast visst kan jag hålla med om att det är lite synd att man inte enkelt kan se historiska gruppbilder.
Trodde att "Linksys NSLU2" var ditt sätt att tispsa om ett annat ställe att diskutera loggning på.Har googlat nu och inser att jag drog fel slutsats.Ber om ursäkt.
Citat från: Rickard skrivet 25 februari 2007, 00:23:56Trodde att "Linksys NSLU2" var ditt sätt att tispsa om ett annat ställe att diskutera loggning på.Har googlat nu och inser att jag drog fel slutsats.Ber om ursäkt. Thumbsup Inga sura miner här ThumbsupDet fnns så många beteckningar på prylar hit och dit. Det går inte att ha koll på allt.Inlägget syftade på att försöka få kontakt med fler som var intresserade av produkten och ville diskutera möjliga lösningar. Eftersom jag inte vil bryta mot reglerna tyckte jag att det var bättre att ta det "offline" i en mindre grupp./Johan