Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Innegivare IVT Geo 512C  (läst 622 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan R

  • Gäst
Johan R
Innegivare IVT Geo 512C
« skrivet: 06 februari 2023, 17:43:15 »
Jag har en IVT Geo 512 C som i dagsläget enbart styrs med utegivare och värmekurva. Efter ett års fipplande har jag dock kommit fram till att det är omöjligt att styra bra utan någon form av innegivare. Jag skulle vilja sätta in en enkel trådad sensor då det inte är alltför svårt att dra. Dock kan jag inte hitta någon som säljer en sådan som passar IVT Geo, och inte heller hur man skulle koppla in den. I installationsmanualen finns info om diverse anslutningar men inget om hur man kopplar in exempelvis just en innegivare.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29417
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Innegivare IVT Geo 512C
« Svar #1 skrivet: 07 februari 2023, 07:57:31 »
Hittar bara trådlösa givare i shoppen.

https://jsenergi.com/givare-till-vrmepumpar/ivt-bosch-autoterm-givare/tradlos-rumsgivare-till-ivt-geo-500-varmepump.html

Men värmepumpen har CANbus uttag och på tidigare IVT modeller så används denna för trådad givare, men den givare jag hittar ska bara passa till REGO 1000 står det.
IVT GEO 500 har REGO 3000 sÃ¥ jag är inte säker pÃ¥ att den finns i shoppen.  :-\

SÃ¥ jag tror att det är den trÃ¥dlösa som gäller.  dontknow
« Senast ändrad: 07 februari 2023, 07:59:38 av Carl N »
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Johan R

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Innegivare IVT Geo 512C
« Svar #2 skrivet: 07 februari 2023, 19:01:21 »
Jo jag har ju sett den trådlösa. Men dels känns tre tusen saftigt för en givare när jag inte behöver ha en trådlös, dels känns det som trådlösa grejer alltid krånglar förr eller senare, medan en kabel sitter där i årtionden utan att man behöver tänka på den.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!