0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack Carl N för ditt snabba svar!Nu har jag låtit VP stå i 3h. När jag slog igång igen så började GT6 på ca 18grader - vilket stämmer bra med temp i rummet. Så givaren verkar funka.
-Om det verkligen är kompressorn. Ska man byta kompressor eller hela pumpen? Pumpen är en IVT Greenline C5 från 2006.
Då har du väl garanti kvar (6 år) så då kostar det dig ingenting. Kostnaden tas på hemförsäkringen och självrisk+värdeminskning står IVTs försäkring för.
Lättast vore ju förstås att bara låta firman byta kompressor. Men, jag tycker bara att det hela är så märkligt. Känslan var densamma som om nån hade känt på avgasröret på min bil från 2006 och förklarat att jag måste byta motor. Utan att öppna motorhuven. Är det så det går till? Eller kan han se något som jag inte förstår?
Hej,Blev väldigt glad när jag såg denna tråd, har precis samma problem med min E11 (låg temperatur på GT6, samt Tillskott som går på vid bara några minus). Min fråga är, kan jag som glad amatör skruva på exp ventilen, och i så fall, var sitter den?