0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Såg idag att tillsats hade gått i 25 minuter. Den skall väl ändå inte gå igång när temperaturen ute ligger på 18-20 grader. Vad kan ha gått fel?
Märkte även att när han gjorde varmvatten så skickade han ut värme i radiatorerna. Så fort värmningen av varmvatten stannat blev även elementen kalla. Märkligt!
Såg idag att tillsats hade gått i 25 minuter. Den skall väl ändå inte gå igång när temperaturen ute ligger på 18-20 grader. Vad kan ha gått fel?Märkte även att när han gjorde varmvatten så skickade han ut värme i radiatorerna. Så fort värmningen av varmvatten stannat blev även elementen kalla. Märkligt!
Citat från: phal skrivet 29 september 2006, 20:27:25Såg idag att tillsats hade gått i 25 minuter. Den skall väl ändå inte gå igång när temperaturen ute ligger på 18-20 grader. Vad kan ha gått fel?Märkte även att när han gjorde varmvatten så skickade han ut värme i radiatorerna. Så fort värmningen av varmvatten stannat blev även elementen kalla. Märkligt!Hej! Jag var ute och tittade till min pump igår kväll och förbryllades över just det här fenomenet också.Först värmde den vatten, då shuntade den ut ca:35 grader sen gick den ner till 22 grader.Några minuter senare tändes husvärmar symbolen och då steg tempen sakta upp till 50 grader för att sen gå ner till 21,5 grader?Det här är allstå inte bra, eller? Behöver jag också kontakta min installatör?För övrigt verkar det fungera, hyfsat jämn temp inomhus, 21-22 grader.