0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Jag har mycket att lära om min värmepump . Var ändrar man tiden innan tillskottet kopplas in och vad är det som triggar igång tillskottet?Mikael
Citat från: mikaelanderlund skrivet 11 september 2006, 11:13:37Jag har mycket att lära om min värmepump . Var ändrar man tiden innan tillskottet kopplas in och vad är det som triggar igång tillskottet?MikaelHmmm.... Efter att ha lusläst manualen måste jag tyvärr svara att jag vet inte mer än att man kan avläsa timern i meny "Timers-Tillskott start", frågan är om det är här man ändrar värdet också? Manualen lämnar tyvärr en del övrigt att önska, det finns säkert en meny för detta också men den kanske är dold för vanliga dödliga...
Efter att ha lusläst manualen måste jag tyvärr svara att jag vet inte mer än att man kan avläsa timern i meny "Timers-Tillskott start", frågan är om det är här man ändrar värdet också? Manualen lämnar tyvärr en del övrigt att önska, det finns säkert en meny för detta också men den kanske är dold för vanliga dödliga...
Funktionen finns i servicemenyn, fördröjningen kan ställas in i intervallet 0-240 min.Sture
Citat från: Sture skrivet 11 september 2006, 20:15:11Funktionen finns i servicemenyn, fördröjningen kan ställas in i intervallet 0-240 min.StureHar du möjligen en manual för servicemenyn också?
Själv försöker jag lista ut vad det är som startar nedräkningen (timern) på fördröjningen på tillskottet. Jag trodde att timern startade när pumpen startar men så är det inte. Någon som vet?Mikael
Citat från: Carl N skrivet 12 september 2006, 08:00:12Citat från: Sture skrivet 11 september 2006, 20:15:11Funktionen finns i servicemenyn, fördröjningen kan ställas in i intervallet 0-240 min.StureHar du möjligen en manual för servicemenyn också?Nej, det har jag inte. Däremot finns det i slutet av Användarhandledningen en tabell som bl.a anger vilka funktioner som finns på installations/servicenivån.Sture
Citat från: mikaelanderlund skrivet 12 september 2006, 08:41:35Själv försöker jag lista ut vad det är som startar nedräkningen (timern) på fördröjningen på tillskottet. Jag trodde att timern startade när pumpen startar men så är det inte. Någon som vet?MikaelNär varmvatten- resp framledningstempen understiger önskat värde, så går kompressorn igång. Samtidigt startar timern för tillskottet. Om inte kompressorn klarar av att höja tempen inom den inställda fördröjningstiden, så startar då tillskottet. Är fördröjningen 60 min, så har alltså kompressorn 60 min på sig att höja tempen.Sture
Citat från: Sture skrivet 12 september 2006, 11:09:29Citat från: Carl N skrivet 12 september 2006, 08:00:12Citat från: Sture skrivet 11 september 2006, 20:15:11Funktionen finns i servicemenyn, fördröjningen kan ställas in i intervallet 0-240 min.StureHar du möjligen en manual för servicemenyn också?Nej, det har jag inte. Däremot finns det i slutet av Användarhandledningen en tabell som bl.a anger vilka funktioner som finns på installations/servicenivån.StureI den användarhandledning jag hittar så finns inte denna tabell med... http://www.ivt.se/files/pdf/Manual_Optima%20500-1300_Anv_sv_10410_1.0.pdf
I den användarhandledning jag hittar så finns inte denna tabell med... http://www.ivt.se/files/pdf/Manual_Optima%20500-1300_Anv_sv_10410_1.0.pdf
Hej Sture,Ja, så trodde jag att det fungerade men när min pump startade för vv produktion startade inte timern för tillskottet. Jag får kolla en gång till i kväll!