0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Detta val är märkligt, då aktiesparare som Humlan57 tänker rösta (s) "för stabilitetens skull", alltså för att aktierna ska fortsätta gå upp, medan många arbetare insett att (s) inte är deras parti längre och kommer att rösta på något annat.
Ni som tänker rösta på (s) - tycker ni verkligen om Persson och hans styre? Vilka av hans ministrar har ni förtroende för?
Det är ju möjligt att någon sitter och sätter ihop en statistik någonstans men enligt val-lagen räknas alla ogiltiga röster som ogiltiga, jag kan åtminstone inte hitta någon lagtext som säger att dom skall räknas var för sig.MVHMesser
Märkliga resonemang. Om man vill göra det lättare att starta och utveckla företag, så är man med automatik emot allmän välfärd? "Faller på sin egen orimlighet?" Sambandet är det motsatta - det är företagande som bygger upp välståndet - politiker kan bara fördela det.
Fakum är ju att de partier som verkligen vill få företagen att växa och utecklas inte kommer att hjälpa löntagare och arbetslösa till ett bättre och rikare liv, det faller liksom på sin egen orimlighet.
Jag har sett båda mina föräldrar ligga o dö i korridorerna på "äldrevården" för attdom fick inte plats! Dom var båda vansinnigt sossetrogna.....
Argumentet att facken håller sig lugnare under s-styre är också märkligt - isf skulle vi inte behöva ha allmänna val. Ett evigt s-styre skulle vara optimalt. Kollektivanslutningen borde återinföras.Men för landet är det bästa att banden mellan regeringsparti och fack kapas.
Tyvärr lever väl många kvar i vi/dom tänket, om arbetare/företagare, och inser inte att arbetare existerar över huvud taget inte om inte företagare finns.
CiteraTyvärr lever väl många kvar i vi/dom tänket, om arbetare/företagare, och inser inte att arbetare existerar över huvud taget inte om inte företagare finns. För att man gynnar företagare skapas inte nödvändigtvis fler arbeten, det gäller att gynna rätt brascher, de brascher som skapar överskott i handelsbalansen. Hushållsnära tjänster är ju faktiskt det enda faktiska förslag som jag sett alliansen komma med för att öka sysselsättningen.Hur kommer det att öka överskottet av handelsbalansen?
Alla partier har i denna valrörelse tryckt på vikten av att tillhandahålla billig energi till vår industri, Göran Persson lovade dessutom att svensk industri skulle ha den biligaste energin i europa.Så att hans vision är vettig råder ju inget tvivel om, frågan är bara om man har större förtroende för att Reinfelt, Hägglund, Maud O eller Leijonborg kommer att se till att det skapas ny och helst miljövänlig energi i detta land.
Citat från: Rickard skrivet 10 september 2006, 08:32:53Alla partier har i denna valrörelse tryckt på vikten av att tillhandahålla billig energi till vår industri, Göran Persson lovade dessutom att svensk industri skulle ha den biligaste energin i europa.Så att hans vision är vettig råder ju inget tvivel om, frågan är bara om man har större förtroende för att Reinfelt, Hägglund, Maud O eller Leijonborg kommer att se till att det skapas ny och helst miljövänlig energi i detta land.MP är väl inte med på detta tror jag, och agerar de som de gjort hittils så kommer de fälla en S-regering om inte energiskatterna höjs, förutsett att S inte kan bilda regering utan MP:s stöd. (Gröna certifikat är bara ett annat namn på en skatt).
MP är väl inte med på detta tror jag, och agerar de som de gjort hittils så kommer de fälla en S-regering om inte energiskatterna höjs, förutsett att S inte kan bilda regering utan MP:s stöd