0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lycka till med ditt hus.Hoppas det går bra för dig, för det är en personlig tragedi för de som drabbas av mögel eller svamp.
Du menar t o m att alla hus som inte är så åtgärdade skall betinga ett lägre försäljningsvärde?
Jag jobbar som fastighetsmäklare i Stockholm. I 13 år nu. Jag säljer bostadsrätter själv. Men mina kollegor som säljer hus darrar inte på manchetten när dom säger:Inställningen har förändrats bara de senaste 4/5 åren. Många tvekar när det gäller krypgrunder, pga att dom har hört om alla mardrömmar folk råkat ut för. Men "åtgärdade" grunder har en lugnande effekt på folk. Detta bör faktiskt betyda att ägare till hus med "oåtgärdad" krypgrund ialla fall riskerar att få sämre betalt.Mvh
Citat från: jokken skrivet 11 september 2006, 15:20:04Jag jobbar som fastighetsmäklare i Stockholm. I 13 år nu. Jag säljer bostadsrätter själv. Men mina kollegor som säljer hus darrar inte på manchetten när dom säger:Inställningen har förändrats bara de senaste 4/5 åren. Många tvekar när det gäller krypgrunder, pga att dom har hört om alla mardrömmar folk råkat ut för. Men "åtgärdade" grunder har en lugnande effekt på folk. Detta bör faktiskt betyda att ägare till hus med "oåtgärdad" krypgrund ialla fall riskerar att få sämre betalt.Mvh"Tack" vare Anticimex / Munters...?
Du säger många kloka saker. Men du är obegripligt tvärsäker, och använder en argumentationsteknik som bara kan beskrivas som skrämsel. Du uttalar dig om hus du inte alls känner till som om det du säger vore sista ordet.
Typ, varför uppfinna hjulet en gång till. GrubblarJag har dock förståelse för att det kan vara intressant att se hur allt hänger ihop. Cheesy
I dagens läge ser jag ingen annan lösning som är bättre än en sorbtionsavfuktare, men jag är definitivt redo att analysera alla upptänkliga alternativ och ideer som kommer fram i detta ämne.
Jag säger det igen, i de allra flesta fallen är det inte trossbotten i sig som är problemet, utan marken och det husmus som finns i den.
HejJag vil ju inte vara taskig men ibland har du fel RickardCiteraJag säger det igen, i de allra flesta fallen är det inte trossbotten i sig som är problemet, utan marken och det husmus som finns i den.Jag vill bara säga som det är Husmusen bor i väggar, bjälklag eller på vindar.MVHMesser
Trist reaktion. Det blir väl ett bra forum om alla bidrar efter förmåga? Utan sura miner då Tycker du inte själv att det är problematiskt när "Mattias_75" med bara åtta inlägg beskriver -hur hans nyinköpta hus inte hade några skador trots uppenbara brister,-att han vidtagit åtgärder-och du svarar på två rader och använder orden "personlig tragedi"??Knuts funderingar avfärdar du kort med:CiteraTyp, varför uppfinna hjulet en gång till. GrubblarJag har dock förståelse för att det kan vara intressant att se hur allt hänger ihop. CheesyMedan det han säger och länkar till förefaller helt logiskt för lekmannen.Men du skriver också:CiteraI dagens läge ser jag ingen annan lösning som är bättre än en sorbtionsavfuktare, men jag är definitivt redo att analysera alla upptänkliga alternativ och ideer som kommer fram i detta ämne.Jag tycker att mycket annat av det du sagt i denna tråd kan ifrågasättas, både ordval och innehåll. Det får du nog tåla.