0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du måste ha alla trender som du vill ha bilder på vara öppna, lär dig en sak, stäng dem aldrig!!!Du måste dessutom vara noga med att ställa in storleken på bilderna i trendfönstren precis så stora som du vill ha dem, gör alltså alla bilderna så "likastora" som du kan, vänta sedan några minuter, gå sedan till den mapp där bilderna sparas, kolla bildstorleken, är bildstorleken "bra" (för din hemsida) så öppnar du ditt hemsidesprogram och ändra bildernas storlek på hemsidan till exakt samma antal pixlar som de sparas med i din mapp.Jobba på.
Så här ser mitt fönster ut, alla trender ovanpå varann, drag i "listerna" för att justera dem till lagom storlek för din hemsida.Kolla sedan i den mapp där bilderna sparas hur stora de blir (pixlar) och justera sidan koden på din hemsida så att pixlarna i koden stämmer exakt med den faktiska storleken på bilderna.Med png tycker jag att bilderna blir både mindre (i kB) och med bättre kvalitet.
Nej, det behöver du inte, öppna bara de trenderna du vill ladda upp, drag dem till den storlek du vill ha, högerklicka på dem och välj spara bild (ev. *.png) och gör sedan som jag tidigare skrev för att få dem att se bra ut på din websida.Om du vill kan du ringa mig imorrn så kan jag guida dig egenom det hela.Numret finns i webshopen och under "kontakt".Klicka sedan aldrig mer på ordna fönster, för då storleksändras bilderna.
Autocute skall alltid gå, annars skickas inga bilder upp via FTP:n.
Loggningen på hemsidan stannar i bland,då måste jag starta om datorn i vp rumför att få detta att fungera igen.
Citat från: Log skrivet 20 oktober 2006, 15:35:59Loggningen på hemsidan stannar i bland,då måste jag starta om datorn i vp rumför att få detta att fungera igen.Fortsätter loggningen lokalt att fungera? Eller stannar den också?/Johan
Hur ofta uppdaterar du hemsidan?Det finns flera olika möjliga felkällor. Ett fel kan ligga i FTP applikationen som gör att den stannar. Jag har dock inte hört av någon annan att den strular. Rickard kör den själv (vad jag vet) utan problem.En annan kan vara att någonting håller din (ftp) anslutning till webbservern uppe mellan uppdateringarna. Det som kan hända då är att FTP servern inte vill skapa en ny anslutning utan tycker att du ska använda den som redan finns. Det troliga är att din brandvägg i så fall håller den uppe. Det du kan göra när det strular (som test) är att låta datorn vara men starta om brandväggen. Om anslutningen kommer igång av sig självt då är det ganska troligt brandväggen som håller FTP sessionen uppe. I en del brandväggar kan man sätta sk inaktivitets klockar (inactivity timer) som stänger en anslutning om inte data har skickats inom en viss tid. Det kan dock ge negativa effekter mot tex. internetbanker eller andra som använder säker http (HTTPS) eller VPN tunnlar.Ett annat alternativ är att inte uppdatera så oftautan kanske bara uppdatera hemsidan en gång var 10-20:de minut och se om det hjälper./Johan