Antal personer som röstat: 12
Jisse och 4 gäster tittar på detta ämne.
Nån som får ihop detta?
Beror förstås på vilken bil och förbrukning man har.Öppnade Excel och räknade på min bils förbrukning och det bensinpris jag betalade 2022-06-05.Stämmer väl rätt bra tycker jag. Växjö ToR 166 milBensinförbrukning 0,7 Liter bensin 116,2 Bensinpris 2022-06-05 23,79 kr Kostnad 2 764,40 kr Bensinpris 2026-08-08 14,29 kr Kostnad 1 660,50 kr Skillnad 1 103,90 kr Om du räknar på 0,8 l/mil blir detSkillnad 1 261,60 kr
Vad gäller punkt 2 så har Sverige redan negativa utsläpp vilket är absolut lägst i EU.Nettoutsläpp av växthusgaser per capita - internationellthttps://www.ekonomifakta.se/diagram_och_tabeller/nettoutslapp-av-vaxthusgaser-per-capita-internationellt_1255396.html
Jaha så Svantesson har blivit sosse nu då??? Det var från hennes egna sida som sen uppdaterades med samma text men då tur och retur, men inte ens det stämde med verkligheten så efter väldigt många inlägg så togs inlägget till slut bort....tänk vad de blev taggarna utåt på detta och en hittepå som måste vara förklaring för det....
Inlägget togs inte bort.Det finns där än idag (även om det redigerats flera gånger för att folk inte fattade vad hon menade först):Det har dessutom ändrats sedan igår, skulle gjort en skärmdump då också.Det är sånt här sossarnas trollfabrik håller på med, hittar saker som kan missuppfattas eller missförstås, och försöker få det till att Svantesson inte kan räkna. Seriöst eller hur.Dessutom kostade diesel som mest över 28 kronor, så man sparar mer än så om man jämför med när det var som värst.Helt otroligt att folk vill betala mer skatt för bränsle, det övergår mitt förstånd i alla fall.Det blir inte mindre utsläpp för att bensin och diesel är dyrare, annat än på marginalen, vill man ändra på det är det effektivare med morötter (Bonus malus och subventioner av det som är bättre) än med straffskatt på bränslet.Men själva grundtanken för MP, V och S är att de vill beskatta allt mer, så de får mer makt, mer att styra över, och mindre frihet för befolkningen, det räcker inte att 40% av befolkningen avlönas av den offentliga sektorn, de vill ha mer än 50% så de säkrar framtida valsegrar.Typ, jag kan i alla fall inte se det på annat sätt.