0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
De faller ju under samma regler som andra batterier, men oavsett regler så vill man ju begränsa en brand så tidigt som möjligt. En aerosol inuti ett ip klassat batteri känns ju klart bättre än en utanför.
Svårt att veta. Det beror ju på när den aktiveras.Jag är inte säker på att den hindrar vätefluoridgasen!
Jag ser ju av ai svaret att du lagt svaret i mun på ai...Men de svenska bilvägsanslutningarna till bron kostande inte mer än runt 2 miljarder och knappast något som stackars norrland behövt stå tillbaka för. 2 miljarder är en piss i havet, bara 200m motorväg vid raset i Steungsund kostade över 500 miljoner.För övrigt var det inte de fjuttiga vägkostnaderna som jag syftade på utan själva bron som ANVÄNDARNA fått betala ca 30 miljarder broavgifter för och mer blir det.Du kan inte komma och påstå att all infrastruktur betalas ur statens gemensamma kassa när det enda du kunde komma med var några små vägstumpar du kunde hitta efter alka mina exempel...
Förstår inte hur du kan hävda att en aerosol utanför skulle vara bättre än inuti. I vilken situation menar du att det skulle inträffa? Att aerosol inuti inte löser alla ev problem är givet, men när menar du att det skulle vara bättre utan?Det Pylontech skriver gäller ju de flesta lfp batterier. Det de skriver i klartext är ju:1. lfp2. separata 5kWh batterimoduler3. bmsdet har ju min stapel också
Jag hade inte lagt svaret i mun på Ai, jag bara ifrågasatte om hon hade rätt för att jag var helt säker på att vi fick försaka mycket av både underhåll och planerade projekt under många år här uppe, det visar ju på hur viktigt det är att kunna ifrågasätta Ai:s påstådda kunskaper i ett ämne, när man själv vet bättre.Det var en stor grej här uppe, många underhållsinsatser och nya vägprojekt som lades i malpåse i många år för oss på grund av det där.Skrevs mycket i tidningarna, under flera år, om bristen på pengar hos vägverket norr.
Nu missförstår du.För att säga det på ett enkelt sätt det gårDe är inte brandskydd som är prio utan ventilationTillsammans med larm och annat vad du kan.Och naturligtvis att du har senaste tekniken, Och som vi säger vi verkar inte veta vilken spec din aerosol möter.Men allt är bara det man läser, jag vet inte.
Det är just det som menas med att lägga svaret i mun. Det ör uppenbart att ai i själva verket gav dig ett helt annat svar sim du jnte var nöjd med och som du sedan argumenterade emot. Sanningen är att väganalutningarna inkl generell upprustning i malmö kostade ca 2 miljarder vilket är ingenting u sammanhanget. Användarna har redan betalat 30 miljarder i brotullar.Säkert diskuterades det mycket i norrland för det ör typiskt borrland att klaga att sä mycket görs på andra ställen. Att Botnia-banan kostade över 25 miljarder och att en massa industrisatsningar med datacenter, grönt kol och Northvolt kostar en massa pengar det glömmer nu tydlugen att prata om. Vi i söder får ju försaka en massa för alla konstiga projekt i norr.
Tja, jag vet bara att något gjorde att många större projekt lades i malpåse här uppe för att bron skulle kunna byggas, med allt vad det innebar.Blir det tullar i citytunneln och järnvägstunneln också, eller hur menar du att det ska betalas av de som kör över bron.Citytunneln kan väl inte både betalas av Svedab, och avgifter för broöverfarten?
När bron inkl finansieringskostnader är betalda runt 2040 så kommer alltså vägtrafikanterna ha betalat hela vägbron och en stor del av järnvägsbron också.
Vet inte vad du tror Citytunneln är. Det är järnvägstunneln/stationen i Malmö och ett 100% järnvägsprojekt. Biltrafiken behövde egentligen bara några vägstumpar i den skånska myllan, men passade på att rysta upp befintliga vägar och sträckningar så totalt 2 miljarder skattefinansierat.Bron som är både väg och järnvägsbro finansieras av broavgifter som till 75-80% betalas av bilismen medan byggkostnaden och driftskostnaden är högre för järnvägen än vägen. När bron inkl finansieringskostnader är betalda runt 2040 så kommer alltså vägtrafikanterna ha betalat hela vägbron och en stor del av järnvägsbron också.
De pengar som togs från "vår budget" hade i alla fall påverkan på vårt vägnät i 30 år, minst, så något måste ju pengarna ha gått till.
Kommer man ta bort vägtullarna då?
Det kanske har undgått dig men vägarna är dåliga även längre söderut. Så de pengar du känner dig bestulen på har de nog norpat överallt.